به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سید عباس موسوی روز شنبه در اختتامیه جشنواره فشار خون و رسانه در ساری افزود : بر اساس آماری که از طرح بسیج ملی فشار خون در استان به دست آمده است، هم اکنون  ۳۷۰ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال مازندران در معرض پرفشاری خون هستند و در منطقه زرد قرار دارند که در صورت عدم رعایت سبک زندگی ، احتمال پیوستن آنها به جرگه بیماران دارای فشار خون بالا زیاد است.
وی گفت : این در حالیست که پیش از این نیز ۲۱۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال استان دارای فشار خون بالا بودند و تحت درمان قرار داشتند.
موسوی افزود: در مجموع با احتساب جمعیت بیش از ۳۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان که شامل حدود ۵۸۰ هزار نفر می شود یا دچار فشار خون بالا هستند و یا در معرض آن قرار دارند.

وی گفت که مازندران رتبه چهارم را در میان استان های کشور از لحاظ ابتلاء به بیماری فشار خون بالا به خود اختصاص داده است و کاهش این آمار نیاز به تغییر سبک زندگی و توجه بیشتر به رژیم غذایی و تحرک دارد.
رئیس دانشگاه  علوم پزشکی مازندران دلیل بالا بودن پرفشاری خون در این استان را رژیم غذایی، کم تحرکی، مصرف دخانیات و مصرف بالای نمک به خصوص در نان سنتی اعلام کرد.

موسوی گفت که با تکمیل طرح بسیج ملی فشار خون، گام بعدی برای تحت درمان قرار گرفتن بیماران در استان برنامه ریزی شد تا بتوانیم ورود افراد جدید به این جرگه را کاهش دهیم.
طرح بسیج ملی فشار خون به صورت رسمی از ۱۷ خرداد ماه تا ۱۷ تیر ماه ۹۸ در سراسر کشور از جمله در مازندران اجرا شد. در مازندران در مجموع یک میلیون و ۵۷۳ هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال فشار خونشان ثبت شد که حدود ۲ درصد بیشتر از جمعیت دارای این سن در استان بود.
دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور رتبه چهارم را کسب کرد.
    ۶۹۸۲/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.