در کشاکش پیامدهای  نگران کننده اجتماعی و اقتصادی ناشی از انتشار  ویروس کرونا در کشورمان حرکت های زیبایی از سوی برخی از هموطنان شکل می گیرد که بر این اعتقاد که ایرانی ها مردمان یکصدایی و همبستگی در روزهای سخت هستند مهر تایید می زند.

هر چند سازمان مدیریت  برنامه و بودجه کشور با پیش بینی کمک های ویژه ۲۰۰ تا ۶۰۰هزار تومانی برای افراد بیکار شده از ویروس کرونا که هیج درآمدی دیگری ندارند گامی بلند برای جلوگیری از فشار بیشتر به اقشار آسیب پذیر برداشته است اما کمک های مردمی نورامیدها را برای مهار ویروس کرونا بیشتر کرده است.

دولتمردان همچنین در این روزهای سخت برای چهار میلیون نفر از افراد دیگر جامعه نیز بنا بر استانداردهای تعیین شده، تسهیلات یک تا ۲ میلیون تومانی قرض الحسنه با کارمزد چهاردرصد و دوره بازپرداخت ۳۰ ماهه بدون ضامن تعیین کرده اند که می تواند آبی بر آتش جدال جان و نان برای اقشار آسیب پذیر باشد.

در کنار این اقدامات اما خیران و نیکوکاران شهرستان های گچساران و باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد این روزها دست به دست هم داده اند تا یاریگر مردم به ویژه نیازمندان و خدمتگذاران خانه نشین شده مشاغل آزاد و اصناف باشند.

شهردار باشت که صاحب یک مجتمع تجاری ۱۳ واحدی در این شهرستان است از گرفتن اجاره اسفند ماه واحدهای تجاری خود دست کشیده تا مرهمی بر زندگی سخت این اصناف باشد.

لطف الله موسوی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم و افراد با توانمندی بیشتر برای تحقق عبور آسان تر از این روزهای سخت گفت: اجاره بهای هر یک از این واحدهای تجاری ۳۵۰ هزار تومان است.

یکی از شهروندان گچسارانی با ایجاد یک روشویی و تجهیز به مایع دست شویی در جلوی نانوایی خود نیز در پیشگیری از انتشار ویروس کونا پیشگام شده است.

وی با اشاره به امکان انتشار ویروس کرونا در واحدهای صنفی گفت: همه نانوایی ها می توانند با انجام این اقدام گامی برای خدمت به همشهریان در این روزهای سخت بردارند.

یکی دیگر از شهروندانگچسارانی که صاحب یک تور گردشگری است و واحد خدماتی او در حال حاضر تعطیل است، بسته های بهداشتی شامل ماسک و دستکش بین مردم توزیع می کند.

او می گوید: با توجه به وضعیت اقتصادی برخی از مردم که بیشتر آنان بیکار و خانه نشین شده اند مشارکت افراد با وضعیت مالی بهتر برای تامین اقلام بهداشتی ضروری است به همین دلیل ۱۵ میلیون تومان کالاهای بهداشتی مورد نیاز پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اختصاص داده ام.

برخی از اصناف شهرستان های گچساران و باشت نیز با تعطیلی خودجوش فروشگاه های خود گامی بلند به سوی مشارکت در کاهش سرایت این بیماری به هموطنان خود برداشته اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران  می گوید: خیران سلامت این شهرستان برای تامین اقلام بهداشتی چون ماسک و دستکش دست بکار شد اند.

سهراب صیدی افزود: هم اکنون کار جمع آوری کمک های خیران سلامت گچساران در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: 25 فرد مشکوک به کرونا در این شهرستان شناسایی شده که آزمایش کرونای یکی از آنان مثبت اعلام شده است.

سهراب صیدی افزود: آزمایش این افراد برای تعیین مثبت یا منفی ‌بودن ابتلای آنان به کرونا، در حال نهایی ‌شدن می باشد که در صورت مثبت‌بودن، اقدامات لازم درمانی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد:  هم اکنون هشت مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید رجایی  و صنعت نفت  این شهرستان بستری هستند.

صیدی اظهار داشت: این افراد مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید رجایی و صنعت نفت تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش‌ها، تحت درمان و مراقبت ایزوله قرار می‌گیرند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی،  یک هزار ۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر افزایش یافت.

 تاکنون  چهار هزار ۳۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

 در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۱۱ مورد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.