محمود زمانی روز پنج‌شنبه در جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد این شهرستان افزود: این سازمان‌های مردم نهاد(سمن) و انجمن‌های غیردولتی با بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای خود در کنار دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا در تکاب فعالیت خواهند کرد.

وی بیان کرد: این انجمن‌های غیردولتی که در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و سلامت فعال هستند، بخشی از اقدامات مربوط به پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا از جمله آموزش، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی در تهیه اقلام بهداشتی را برعهده دارند.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در عملیات پیشگیری از شیوع و ورود انجمن‌های غیردولتی به عرصه مقابله با کرونا تاکید کرد و اظهارداشت: حضور و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های غیر دولتی و مشارکت و همراهی مردم در عملیات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری است.

«زمانی»، با بیان اینکه سمن‌ها باید در کنار سایر ادارات در این برهه حساس فعالیت کنند ادامه داد: سمن‌ها، نمایندگان بخش‌های مختلف جامعه هستند و می‌توانند در مقابله با کرونا گروه‌های مختلف اجتماعی را وارد فعالیت‌های پیشگیرانه کنند.

وی گفت: محوریت این اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا با شبکه بهداشت و درمان تکاب است و سمن‌ها نیز با هماهنگی‌های لازم در این زمینه فعالیت می‌کنند.

زمانی اضافه کرد: سمن‌ها با حساس‌سازی جامعه و فعالیت‌های فرهنگی و اقدامات اجرایی می‌توانند در کنار شبکه بهداشت و درمان و سایر ادارات تکاب در پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا وارد فاز عملیاتی می‌شوند.

به گزارش ایرنا شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۲ هزار و ۹۲۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۹۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند؛ ۱۵۰  نفر در آذربایجان‌غربی مشکوک به کرونا هستند که از این تعداد آزمایش هفت نفر مثبت اعلام شده و چهار نفر آنان با بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.