حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی روز پنجشنبه در همایش زینبیون در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه نمادی شاخص و متعالی‌تر از اهل بیت در زمینه شعایر الهی وجود ندارد، حرکت بانوان استان در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات نشانگر تقوای قلبی آنان است.

وی با تبریک ولادت حضرت زینب (س) ادامه داد: آن حضرت شخصیت بسیار بزرگواری داشتند و پیام‌رسان جریان نهضت کربلا بودند و امید است بانوان جامعه ما نیز در این مسیر گام‌های موثری بردارند.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: مردم این استان حدود هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بازسازی عتبات عالیات در کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و سوریه کمک اهدا کرده‌اند که این رقم قابل مقایسه با کمک‌های انجام شده در سال‌های گذشته نیست.

سیدحسن حسینی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش دارد و  پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال یک‌هزار میلیارد ریال، کمک مردمی در استان جمع‌آوری شود.

وی بیان کرد: در ۱۳ سال گذشته ستاد عتبات عالیات استان فعالیت قابل توجهی نداشت به طوری که میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در این مدت کمتر از یک میلیارد ریال بود ولی طی ۲ سال گذشته در این حوزه شاهد رشد بسیار زیادی بودیم.

وی با اشاره به اینکه این استان رتبه ششم کشوری را در بازسازی این اماکن مقدسه به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: این در حالی است که در سال ۱۳۹۵ آذربایجان‌غربی در رتبه سی‌ام قرار داشت.

«حسینی»، افزود: سهم آذربایجان‌غربی از بازسازی عتبات مقدسه در سال جاری ۲ هزار متر مربع است که یک‌هزار متر مربع آن شامل بازسازی صحن حضرت زهرا (س) بود که به اتمام رسیده است.

مسوول ستاد بازسازی عتبات‌عالیات در آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین بازسازی یک‌هزار متر مربع از صحن «عقیله بنی‌هاشم» در کربلا بر عهده آذربایجان‌غربی است که ۴۰ میلیارد ریال برای آن هزینه برآورد شده‌است.

حسینی با بیان اینکه بازسازی صحن عقیله بنی‌هاشم به دلیل عبور آب از زیرساختمان آن از پیچیدگی خاصی برخوردار است افزود: بازسازی این مکان نیز تاکنون از ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

در این همایش از شماری از مادران شهید و بانوان فعال در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات استان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.