به گزارش ایرنا، مجید حججی روز دوشنبه در گردهمایی مدیران خیریه های سلامت و مدیران شبکه بهداشت و درمان غرب اصفهان در تیران و کرون ، افزود: حجم زیاد بیماری ها و جمعیت بالای بیماران ، ناشی از بی توجهی نسبت به بهداشت و پیشگیری در کشور است.
وی بیان کرد: بی توجهی نسبت به حفظ بهداشت و سلامت باعث شده که بیماری ها گسترش یابد و تقاضا برای مراکز درمانی و توسعه فضاهای بیمارستانی افزایش یابد و باید در چنین وضعی با تغییر نگرش در سبک زندگی، صنعت، کشاورزی و تامین نیازهای اولیه زندگی بشود.
فرماندار تیران و کرون ادامه داد: کیفیت زندگی و تامین نیازهای اولیه برای داشتن یک زندگی سالم از حقوق مردم به شمار می رود ولی در تامین این حق عمومی کمتر توجه می شود و اگر همه افراد متولی در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی به سلامت روح و جسم مردم توجه کنند آنگاه این حجم بالای بیماری ها و روند روبه رشد بیماران کاهش می یابد.
وی سبک زندگی غیر علمی و غیر اسلامی را عامل بروز مشکلات اجتماعی اعلام و تصریح کرد: برخی از روش های زندگی امروز جامعه مغایر بار ارزش های اسلامی و روش های علمی زندگی است و همین رفتارها چالش های اجتماعی را افزایش داده است.
حججی با بیان اینکه خیرین برای پیشگیری از بیماری ها سرمایه گذاری کنند، اظهارداشت: توسعه مراکز درمانی نیاز است اما پیشگیری از بیماری ها هزینه های مردم و جامعه را کاهش می دهد و نیاز است همسو با تامین نیازهای حوزه درمان به بهداشت توجه شود.
وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم تیران و کرون تاسیس یک بیمارستان تخصصی است، یادآورشد: این بیمارستان با مشارکت خیرین کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد و با اختصاص بودجه دولتی و مشارکت خیرین به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون در این جلسه به مطالبه مردم تیران و کرون بر احداث بیمارستان اشاره کرد و گفت: پیگیری و اقدامات احداث آن توسط فرماندار و نماینده مجلس شورای اسلامی در حال انجام که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
حمیدرضا میرزاییان ادامه داد: تا زمان احداث و بهره برداری از این پروژه درمانی، بیمارستان بهنیا و بیمارستان های مرکز استان و شهرستان های مجاور خدمات مورد نیاز را ارائه می دهند.
گردهمایی خیرین سلامت غرب استان اصفهان با حضور 9 شهرستان در تیران و کرون برگزار شد.
مجمع خیران سلامت استان اصفهان بعنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیران فعال در حوزه سلامت و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک های مردمی و هدایت این کمک ها به اولویت های استان در حوزه سلامت، فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرد.
این مجمع اکنون در 23 شهرستان استان نمایندگی دارد.
استان اصفهان دارای حدود 6 هزار تخت بیمارستانی، 52 بیمارستان(37 دولتی و 15 خصوصی و خیریه)، حدود 500 پایگاه سلامت شهری، بیش از 520 باب خانه بهداشت روستایی و 80 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی است.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.