سهراب صیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت رعایت نکردن این دستورالعمل با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ۲۸ واحد صنفی  شامل قلیان سرا و کافی شاپ در این شهرستان به علت اقدام به عرضه قلیان پلمپ شده اند.

صیدی ابراز کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته تاکنون هیچ موردی از ابتلای به بیماری کرونا در گچساران مشاهده نشده و مردم  در این زمینه نگران نباشد.

وی اظهار داشت: افرادی که سیگار و قلیان می کشند امروزه بیشتر در معرض خطر هستند و درصد کشندگی این ویروس در این افراد بالاست.

صیدی تصریح کرد: تمامی رستوران‌ها ی این شهرستان به دلیل شیوع ویروس هم اکنون نیمه فعال بوده  و در قالب بیرون بر اقدام به عرضه غذا می کنند.

وی افزود: همچنین موارد پیشگیری و بهداشتی در قالب یک پوستر و بنر  به تمامی رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی شهرستان ارسال شد تا ضمن نصب در محل کسب به رعایت آنها ملزم باشند.

صیدی گفت: نصب پوستر شستشوی دست در کلیه ادارات، مدارس، اماکن عمومی، آموزش عمومی در خصوص شستشو و ضدعفونی دست ها به صورت مستمر ، گندزدایی مستمر سرویس های بهداشتی عمومی با استفاده از گندزداهای مناسب (وایتکس با رقت مناسب) را از اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس اعلام کرد.

وی  افزود: گندزدایی مستمر غسالخانه و جلوگیری از ورود افراد به داخل غسالخانه به جزء غسال، رعایت ضوابط و مقررات مربوط به کف و دفن افراد مشکوک و مثبت، اطلاع رسانی در خصوص عدم برگزاری مراسمات چهلم و سالگرد، نصب اطلاعیه در اماکن متبرکه ،رعایت دقیق موازین بهداشتی در آسایشگاه های معلولین، مراکز ترک اعتیاد، گندزدایی آمبولانس ها و بالگردهای پس از انتقال افراد مشکوک، تامین ماده گندزدا و صابون مایع به اندازه کافی، گندزدایی مستمر کشتارگاه دام و طیور را از دیگر اقدامات پیشگیرانه است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.