ناصح محمدخانی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم در ستاد پیشگیری از ویروس کرونا و در راستای جلوگیری از احتمال ابتلای شهروندان به این ویروس و ارتقای سلامت جامعه اتخاذ شده و تا اطلاع بعدی ورود هرگونه خودرو و دست‌فروشان عرضه‌کننده میوه و تره‌بار و سایر اقلام به‌ بازار هفتگی « پنج‌شنبه بازاری» این شهر ممنوع است.

وی با بیان اینکه در حال‌حاضر هیچ فعالیتی در بازار هفتگی تکاب وجود ندارد، اظهار داشت: اماکن عمومی از جمله سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و بوستان‌های شهر تکاب نیز نظافت و ضدعفونی شده‌است.

وی بیان کرد: همچنین برای پیشگیری از احتمال شیوع ویروس کرونا در سطح شهر تکاب، پایانه مسافربری این شهر به طور مرتب و مستمر ضدعفونی خواهد شد.

شهردار تکاب با اشاره به اطلاع‌رسانی گسترده درخصوص راهکارهای عمومی پیشگیری از کرونا در سطح این شهر از جمله تلویزیون شهری و بیلبوردهای تبلیغاتی ادامه داد: خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی و پیاده‌راه‌های شهر نیز به‌صورت گسترده و دائمی شست‌وشو می‌شود.

«محمدخانی»، با بیان اینکه نظارت شدید بر تاکسی‌ها و خودروهای عمومی و نحوه ضدعفونی کردن آنها در تکاب اعمال می‌شود، اضافه کرد: به‌زودی ظروف زباله مکانیزه در مناطقی از شهر تکاب که فاقد سطح زباله است، نصب خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تکاب نیز از تعطیلی تمام قلیان‌سراها و اماکن عرضه قلیان در این شهرستان خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های جدی در خصوص برنامه ملاقات از بیماران بستری در بیمارستان شهدا تکاب اعمال شده و این ملاقات‌ها به سه روز در هفته در ساعات مشخص، محدود شده است.

علی سعیدی افزود: در هفته جاری از پنج واحد داروخانه شهر تکاب در نوبت‌های مختلف بازرسی و بر روند عرضه و فروش اقلام  مورد نیاز شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از جمله، دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده نظارت شده است.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته یعنی آذر و دی‌ سال جاری در بازار غذاهای دریایی شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروختند، نمایان شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور و چندین مورد در برخی کشورها به این بیماری مبتلا شده‌اند.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۳۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان غربی نیز ۳۶ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش یک نفر مثبت اعلام شده بود؛ این بانوی ۵۵ ساله نیز امروز، پنج‌شنبه با بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.