هادی زارع پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از دریافت گزارش‌ هایی از برخی استان های کشور مبنی بر استفاده تبلیغاتی از فضای مدارس، دانش‌ آموزان و نام و برند آموزش‌ و پرورش روابط عمومی وزارتخانه اطلاعیه ‌ای صادر کرد.

وی افزود: مدارس به دلیل داشتن فضای فیزیکی مناسب و حضور جمعیت چشمگیر کودکان، نوجوانان و جوانان در  آنها همواره مورد توجه برخی افراد و دستگاه های اجرایی برای تبلیغات هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شماری از افراد و دستگاه‌ های اجرایی با اهداف مختلف قصد استفاده از ظرفیت های مدارس را دارند.

زارع پور عنوان کرد: برخی از این امور شامل انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، تبلیغات، فروش انواع کالاهای بازرگانی و عرضه خدمات مختلف تجاری مورد نیاز دانش ‌آموزان و خانواده ‌های آنان و استفاده از دیوارها و سایر فضاها و امکانات موجود در مدارس است.

وی ابراز داشت: ضرورت توجه به امنیت و سلامت دانش‌ آموزان و اقتضائات نظام تعلیم و تربیت کشور وزارت آموزش و پرورش را ملزم می‌ کند تا ورود هر فرد و دستگاه اجرایی به مدارس را منوط به دریافت مجوزهای لازم از اداره آموزش و پرورش استان مربوطه کند.

زارع پور گفت: بر اساس ماده ۱۰۱ آیین ‌نامه اجرایی مدارس مصوبه شورای عالی آموزش ‌و پرورش ورود بازرسان و افراد اعزامی که مورد شناخت مدیر مدرسه هستند، بدون مانع است.

وی اظهار داشت: بر اساس این آیین نامه ورود افراد متفرقه و کسانی که از سوی دستگاه ‌های مختلف اجرایی برای انجام امری خاص به مدرسه مراجعه می ‌کنند، پس از هماهنگی های لازم با اداره آموزش ‌و پرورش استان مربوطه مجاز است.

زارع پور افزود: حضور افراد و دستگاه های مختلف اجرایی در مدارس مستلزم دریافت مجوزهای لازم از اداره آموزش ‌و پرورش استان مربوطه و کسب تأییدیه ‌های مورد نیاز بر اساس بخشنامه‌ های ارسالی دارد و در غیر اینصورت مدیر مدرسه اجازه ورود را به آنان نخواهد داد.

وی بیان کرد: ورود غیرمجاز افراد و دستگاه های اجرایی به مدارس تخلف محسوب ‌شده و اداره آموزش ‌و پرورش هر استان با متخلفان برابر موازین قانونی و از طریق مراجع ذیصلاح برخورد خواهد کرد.

افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.