به گزارش ایرنا، ظرف چند سال گذشته تاکنون معضلات اجتماعی و آسیب ها از جمله خودسوزی و خودکشی گریبان گیر این منطقه شده و این مهم سوژه بسیاری از رسانه های استانی و خارج از استان شده است.

به گفته کارشناسان کاهش و رفع این آسیب اجتماعی نیازمند برنامه ریزی منسجم و مشخص است و با ورود به موقع دستگاه ها و نهادهای مرتبط فرهنگی و اجتماعی می توان دلایل بروز آن ها را شناسایی و راه های پیشگیری از بروز آن را به مردم آموزش داد.

با توجه به رویکرد دولت در رفع آسیب های اجتماعی در سراسر مناطق کشور، این بخش نیز مورد توجه دولتمردان قرار گرفت و تاکنون چندین مرتبه در راستای رفع آسیب های اجتماعی موجود به این بخش سفر کردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک روز پنجشنبه در نخستین نشست نخستین طرح ملی گفتگو خانواده با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران و اداره آموزش و پرورش این بخش در دیشموک، اظهار داشت: این کارگاه با هدف کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد گفتگو و مفاهمه در درون خانواده تشکیل شده است.

محمد نوروزی تصریح کرد: برنامه های جداگانه ای برای بهبود وضعیت موجود تدوین و موضوع مدیریت آسیب ها به صورت عملیاتی پیگیری می شود.

وی ابراز داشت: این کارگاه در فازهای دیگری ویژه فرهنگیان، دانش آموزان واولیا آن ها ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک گفت: نخستین کارگاه با عنوان «طرح ملی گفتگو خانواده» با حمایت معاونت اموربانوان ریاست جمهوری و  امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و امور بانوان و خانواده استانداری توسط انجمن جامعه شناسی ایران با همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک برگزار شده است.

نماینده انجمن جامعه شناسی ایران در کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: انجمن جامعه شناسی مجری اجرای طرح گفتگوی خانواده است.

آرمان حیدری افزود: در مرحله نخست این کارگاه از افراد دغدغه مند و فعالان فرهنگی دعوت شدند که در ادامه نیز هفت کارگاه دیگر ویژه پدران، مادران و فرزندان طی هفته های آتی برگزار می شود.

حیدری ادامه داد: در فاز نخست شناسایی درست مسائل و آسیب های اجتماعی در سطح بخش دیشموک در دستور کار ویژه است.

وی افزود: بخش دیشموک دومین شهری بوده که پس از یاسوج طرح ملی گفتگوی خانواده در آن برگزار شده است.

بخش دیشموک با بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت یکی از بخش های محروم شهرستان ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.