مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: خانواده‌ها تهدید به خودکشی فرزندانشان را جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«فخرالسادات خامسی‌هامانه» در نشست ساماندهی خدمات دستگاه‌های استان برای افراد آسیب دیده اجتماعی با اشاره به وجود برخی نا آگاهی‌ها و رفتارهای غلط برخوردی در بروز  خودکشی از جمله جدی نگرفتن تهدید به خودکشی فرزندان از طرف خانواده‌ها، اظهار کرد: ایجاد فضایی عاطفی در خانواده و  پرهیز از ایجاد جوی استرس‌زا، غیرحمایتی، پرمشاجره و سرد ازنظر عاطفی در خانه، میزان اقدام به خودکشی در افرادی که افکار خودکشی دارند را کاهش خواهد داد.

وی هم اندیشی، همکاری و هماهنگی ‌نهادهای اجتماعی استان در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، از جمله خودکشی را امری اساسی و ضروری دانست و بر داشتن برنامه‌ای راهبردی و عملیاتی در این حوزه تاکید کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد همچنین مداخله جدی دانشگاه علوم پزشکی، انجام تحقیق در رابطه با علل و عوامل انجام خودکشی در استان، تقویت ساختار اورژانس اجتماعی، حضور و همکاری جدی صدا و سیما و رسانه‌ها در مباحث آسیب‌های اجتماعی، تولید محتوا جهت استفاده از فرصت شبکه‌های اجتماعی برای بالا بردن سطح آگاهی‌های اجتماعی را از ضروریات کاهش و رفع این معضل در استان دانست.

گفتنی است؛ آمار خودکشی در استان یزد پایین تر از میانگین کشوری است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.