معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث نشاط اجتماعی از اولویت های جدی در استان است و باید به آن اهتمام کامل داشت .

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی استانداری سیدمحمد کاظم نظری در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده استان افزود: برنامه های در خصوص نشاط اجتماعی از سیاست های کلی و شورای اجتماعی کشور است و نهایت تاکید است که در این جشنواره ها، هنجارها،  ساختارها و ارزش ها رعایت شوند چرا که برای این ارزش ها مردم خون داده اند .

وی اظهارکرد: متولیان برگزاری جشن ها باید جلوی بروز هرگونه تخلفی را بگیرند و هرگونه تخلف احتمالی را گزارش دهند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما موظفیم که برای نشاط اجتماعی برنامه داشته باشیم و صدور مجوزها باید با دقت انجام گیرد، خاطرنشان کرد: البته در این رابطه نباید پیش داوری کرد و شئونات اسلامی، قانون و مقررات باید به خوبی اجرا و رعایت شوند .

نظری با بیان اینکه، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید همه مدیران هم فکر شوند، تصریح کرد: نباید هیچ مدیری به صورت جزیره‌ای عمل کند .

وی تاکید کرد: فرمانداران در جشنواره ها مشارکت و نظارت جدی داشته باشند و جلسات کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده متناظر استانی را در شهرستان ها برگزار کنند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مصوبات این جلسات باید تا رسیدن به نتیجه نهایی توسط دستگاه‌های ذیربط دنبال شوند .

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به موضوع طلاق و روند افزایش این آسیب اجتماعی طی سال‌های ۸۵ تا ۹۷ گفت: آمار سال‌های ۸۵ تا ۹۷ بیانگر افزایش نرخ طلاق است و ثبت‌احوال کشور نرخ طلاق به ازدواج در استان را ۳.۱۳ درصد عنوان کرده است .

وی افزود: تعداد ازدواج‌های ثبت شده استان در سال ۸۵ ، هفت هزار و ۲۴ مورد بوده که این رقم به ۶ هزار و ۳۴۴ مورد در سال ۹۷ کاهش داشته و شاهد کاهش ۵ درصدی ازدواج هستیم .

میرمحمدی با اشاره به آمار اعتیاد در استان اظهارکرد: بیش از ۱۲ هزار نفر در استان به بیماری اعتیاد گرفتار شدند که آمار مردان بیشتر از زنان است .

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از عملکرد برخی از دستگا‌ها خواستگار عزمی جدی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان شد .

میرمحمدی تصریح کرد: اگر ما در برگزاری برنامه‌های نشاط بخش تعلل کنیم به طور حتم فرهنگ و هنر جامعه به سمت الگوی نامناسبی سوق داده می ‌شود .

وی اضافه کرد: وضعیت استان به لحاظ آسیب‌های اجتماعی مطلوب نیست اما وضعیت حادی هم در ۴ آسیب طلاق، اعتیاد، خودکشی و حاشیه ‌نشینی نداریم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.