علیرضا سلطانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به در پیش بودن انتخابات انجمن اولیا و مربیان در مدارس استان افزود: حضور والدین در برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان نقش بسیار مهمی در تقویت و رشد مدارس دارد و این انجمن‌ها در مسیر همراهی خانواده و مدرسه می‌توانند بسیار موثر باشند.

وی یکی از اهداف مهم این انجمن‌ را هدایت نظام تعلیم و تربیت به طرف توسعه و پیشرفت همه‌جانبه برشمرد و اظهارداشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر این مهم بسیار تاکید شده است.

این مسوول اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان یادآور شد: در آیین نامه‌های اجرایی مدارس به جایگاه والای انجمن اولیا و مربیان و شناسایی و برطرف ساختن موانع حضور آنها در برنامه‌های مدرسه بسیار تاکید شده است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان در هفته آخر مهرماه افزود: هم اینک فضای مدارس استان یک فضای انتخاباتی برای برگزاری چنین رویدادی است که مدیران باید با مدیریت و برنامه ریزی صحیح زمینه‌های مشارکت گسترده و با نشاط اولیای دانش آموزان را در این انتخابات فراهم کنند.

سلطانی استقبال اولیای دانش‌آموزان برای شرکت در انتخابات انجمن را در سال‌های اخیر بسیار بیشتر از دوره‌های گذشته ذکر کرد و اضافه کرد: در برخی نواحی و مناطق آموزش و پرورش، بیش از ۶۰ درصد اولیا با مدارک تحصیلی بالا در این انتخابات عضو می‌شوند.

وی تصریح کرد: تفکر عضویت به دلیل مسایل مالی مدارس در انجمن‌ها بسیار کمرنگ شده است و هر گونه کمک مالی در قالب مشارکت به‌صورت دلخواه انجام می‌شود.

وی به آخرین آمار اعضای انجمن اولیا و مربیان در مدارس استان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ دستکم ۵۵ هزار نفر از اولیای آقا و خانم در انجمن‌ها عضویت داشتند.

رییس انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: از این تعداد ۶۱۵ نفر در قالب شورای انجمن ادارات ۴۱ گانه آموزش و پرورش استان  در حال خدمت هستند.

  از ۲۴ تا ۳۰ مهر به عنوان هفته پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده است.

انتخابات انجمن اولیا و مربیان هر ساله در مدارس بالای ۱۰ نفر دانش آموز برگزار می‌شود که مدیر مدرسه، یکی از معاونن، نماینده شورای معلمان، معاون پرورشی و منتخبان اولیای دانش آموزان از اعضای انجمن در مدارس می‌باشند.

در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان آنها کمتر از ۳۰۰نفر باشد تعداد اولیای منتخب در مجموع ۸ نفر خواهد بود اما چنانچه تعداد دانش‌آموزان بیش از ۳۰۰نفر باشد به ازای هر ۵۰ دانش‌آموز اضافه یک نفر از اولیا به تعداد اعضای اصلی اضافه می‌شود.

همچنین مدارسی که بیش از ۷۰۰ نفر دانش‌آموز دارند حداکثر اعضای اصلی منتخب اولیای آنان ۱۳نفر است که با احتساب افراد علی‌البدل و اعضای انتصابی تعداد اعضای انجمن اولیا و مربیان این مدارس ۲۰ نفر می‌شود.
مدت زمان فعالیت انجمن اولیا و مربیان مدارس به مدت یک سال تحصیلی است که در مهر ماه هر سال می‌بایستی اعضای جدید انتخاب شوند.
هم اکنون دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان متشکل از ۹۰۰ هزار و ۵۳۸ نفر است که در ۶ هزار و ۵۷۵ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

۶۹۹۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.