محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در جمع دانش‌آموزان حائز رتبه‌های تک‌ رقمی آزمون سراسری سال ۹۸ و خانواده های آنها ضمن تبریک موفقیت درخشان چهار نفر از دانش‌آموزان استان در کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری، افزود: بسیار خوشحالیم که چنین افتخار غرورانگیزی نصیب تبریز و آذربایجان شرقی شده است و امیدواریم این توفیقات در مراحل بعدی نیز ادامه داشته باشد.

وی از تلاش‌ خانواده‌های دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش استان در کسب این موفقیت قدردانی و اضافه کرد: دانش‌آموزان باید قدردان پدران،  مادران و معلمان خود باشند.

پورمحمدی با بیان اینکه بیشترین موفقیت‌ها نتیجه اصلاح فردی و مهندسی انسانی است، اظهار داشت: درس خواندن تنها یک بعد از ابعاد مختلف زندگی است و انسان کامل کسی است که در همه ابعاد زندگی تلاش کند.

وی رقابت در کنکور سراسری را مهم و سخت دانست که این مرحله فقط شروع یک راه است که باید با انگیزه و اهتمام بیشتری ادامه یابد.

پورمحمدی به دانش‌آموزان برتر آزمون سراسری امسال توصیه کرد که عزم و همت خود را محدود به ورود به دانشگاه نکنند و فتح قله‌های موفقیت در همه عرصه‌های زندگی در زمینه های شخصی و اجتماعی را به عنوان هدف انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه تحصیل در دانشگاه نسبت به مدرسه تخصصی‌تر است، یادآوری کرد: آموزش در دانشگاه دانشجومحور است و بنابراین موفقیت شما بستگی به تلاش خودتان دارد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه این استان امسال از نظر تعداد رتبه‌های تک‌رقمی بعد از تهران رتبه دوم کشور را به دست آورده است، افزود: با برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ طی ۶ سال گذشته تعداد رتبه‌های تک‌رقمی استان همواره سیر صعودی داشته است.

جعفر پاشایی گفت: دانش‌آموزان استان در این مدت، ۵ مدال جهانی و ۴۹ مدال ملی در المپیادهای مختلف علمی برای استان نیز کسب کرده‌اند.

در کنکور امسال محسن راستکار،  امین ایمان‌پور، رسا ظفری و محمدرضا ارشدی صوفیانی همگی از دبیرستان شهید مدنی تبریز به ترتیب رتبه‌های دوم علوم تجربی، سوم علوم انسانی،  چهارم و پنجم علوم تجربی را کسب کردند.

۳۰۳۸/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.