نادر منصوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح فلوراید تراپی ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی و همچنین پایه هفتم است و در 2 مرحله انجام می شود که مرحله اول آن از هفته گذشته در مدارس ابتدایی آغاز شده است.
وی افزود: در سال های گذشته این طرح توسط مراقبین بهداشت آموزش و پرورش استان در خود مدارس انجام می شد اما امسال با انعقاد تفاهم نامه ای با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به صورت تخصصی تر و با همراهی خانواده ها در مراکز بهداشتی سطح استان اجرا خواهد شد.
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: امسال تعداد دانش آموزان زیر پوشش این طرح نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش دارد.
وی یادآور شد: این طرح در راستای جلوگیری از پوسیدگی دندان در زمان بزرگسالی‌ و ارتقای سلامت دهان و دندان اجرا می شود.
منصوری طول مدت اجرای این طرح در هر مرحله را کمتر از یک ماه اعلام و اضافه کرد: مرحله اول این طرح اوایل آبان ماه پایان می یابد و مرحله دوم نیز اواخر آذر و اوایل دی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در انجام طرح فلوراید تراپی خانواده‌ها نقش مؤثری دارند و می‌توانند همکاری خوبی با مدیران مدارس داشته باشند، بر همراهی والدین و تسریع در مراجعه به مراکز بهداشتی برای اجرای طرح تاکید کرد.
طرح سلامت بهداشت دهان و دندان یک طرح ملی است که هر سال در سطح کشور اجرا می شود، این طرح شامل خدمات پیشگیری از آسیب های دندانی در بین دانش آموزان است.
وارنیش فلوراید ماده ای است کە برای جلوگیری از پوسیدگی دندان بویژه در کودکان بە عنوان لایه ای روی سطوح دندان کشیده می شود تا با تقویت مینای دندان از پوسیدگی زودهنگام آن شود.
در سال تحصیلی جاری (98 - 97) 290 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و 800 مدرسه شهری و روستایی استان کردستان تحصیل می کنند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.