به گزارش ایرنا، ارائه این راهکار توسعه‌ای و پیشنهاد راهبردی حسین کلانتری که می‌تواند از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت باشد پس از رایزنی و هم اندیشی با بسیاری از افراد صاحب منصب و با نفوذ هم استانی در تهران ، نخبگان و دانشگاهیان سرانجام در سفر تیرماه سال جاری قائم مقام وزارت علوم  به استان مطرح شد که مورد موافقت این وزارتخانه قرار گرفت.

 هم اینک دبیرخانه اصلی این همایش در دانشگاه یاسوج معرفی شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در همین زمینه بر سهیم کردن قشرهای مختلف مردم، نخبگان، فرهنگیان، سیاسیون، اصحاب فرهنگ و هنر ، رسانه ها در اجرایی کردن این ایده تاکید کرد و از کسانی که دل و اندیشه در گرو توسعه و پیشرفت این استان دارند خواست برای برگزاری یک همایش متفاوت و البته تاثیرگذار در توسعه و رفع محرومیت های تاریخی این دیار کمک کنند.

کلانتری در نشست هم اندیشی برای برگزاری باشکوه این همایش با حضور جمعی از نخبگان، دانشگاهیان و فریختگان استانی اظهار داشت: صفر تا ۱۰۰ فرآیند برگزاری این همایش باید با نگاه و سبک های علمی و مدیریتی کارامد همراه باشد.

 وی تصریح کرد: در زمینه شناسایی و احصا این افراد و شخصیت ها نیز باید نگاه علمی و شاخص و مبناهای قانونی و منطقی حاکم باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حتی در زمینه نام و عنوان همایش نیز با اعلام فراخوان عمومی  مردم، نخبگان و سایر قشرهای موثر از جمله رسانه ها را نیز در این راستا سهیم کرد.

کلانتری تاکید کرد: کارگروه‌های ویژه ای در قالب این همایش و در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، آموزش عالی، آب، گردشگری و نفت و گاز نیز تشکیل شود تا بتوان به صورت تخصصی و کاربردی تر از راهکارها، تجربیات و ظرفیت‌های نخبگان برای رونق و توسعه استان بهره برد.

وی استان کهگیلویه و بویراحمد را سرشار از نیروهای ارزشمند، پرنفوذ، نخبه و صاحب منصب در حوزه‌های گوناگون و یکی از مناطق پیشرو در زمینه شاخص منابع انسانی دانست و تصریح کرد: عجین شدن واژه محرومیت با وجود چنین ظرفیت‌های بالقوه قابل توجیه نیست.

وی با اشاره به اینکه مبنای برنامه ریزی ها داشتن اطلاعات دقیق و به روز است، افزود: داشتن وجاهت، محبوبیت علمی و قابل پذیرش بودن از معیارهای انتخاب افراد شاخص استان برای این همایش خواهد بود.

کلانتری همچنین بیان کرد: این همایش با حضور همه نخبگان استان در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، کارآفرینی و بهداشت و درمان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این نشست گفت: تجلیل از نخبگان استان با هدف رشد متوازن انجام می شود و دبیرخانه همایش به عهده این دانشگاه خواهد بود.

احمد عریان افزود: در راستای برگزاری این همایش کمیته های اجرایی، مدعوین، مالی، پشتیبانی و حفاظت تشکیل شده و احکام مسئولیت این کمیته ها نیز به امضای استاندار کهگیلویه وبویراحمد رسیده است.

وی اظهار داشت: بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مسئول کمیته مدعوین ، شناسایی و دعوت از افراد شاخص این استان را ظرف کمتر از دوماه آینده انجام خواهد داد.

عریان پیش تر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به برخی عوامل و موانع توسعه نیافتگی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرده بود و با یادآوری دوگانه مزیت های فراوان با عمق محرومیت ها در این استان معقتقد بود که یک پارادوکس و تناقض آشکار بین داشته ها و ظرفیت های متعدد در این استان با عمق محرومیت ها و فقر حاکم بر آن وجود دارد.

وی می گوید استان کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ وجود نیروی انسانی نخبه و شخصیت های تاثیرگذار در مناصب و پست های مدیریتی در اقصی نقاط کشور سوای از سایر داشته ها و ظرفیت های کم نظیرش در حوزه های گوناگون ، یکی از استان های پیشرو است اما از نظر توسعه یافتگی همواره جزو مناطق کمتر برخوردار محسوب می شود.

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه خودزنی ها و نخبه کشی در این استان بیداد می کند، تاکید داشت که کهگیلویه وبویراحمد یک استان سیاست زده است.

عریان اضافه کرد: بدون شک با تجمیع این استعدادها و ظرفیت نخبگان، شخصیت ها و افراد تاثیرگذار می توان این استان را به شایسته ترین و بهترین جایگاه توسعه ای رساند.

عریان همچنین دامن زدن به مسایل قومی و قبیله ای و نگاه های خاص منطقه ای را از دیگر چالش ها و آفت های فراروی توسعه این استان دانست و گفت: تاسف انگیزتر آنکه این مسائل در بین برخی نخبگان و خواص جامعه بیش از مردم عادی رسوخ کرده و به آن دامن زده می شود.

وی برخی دخالت های بی جا و عدم شایسته سالاری در مدیریت ها را نیز از دیگر آسیب های جدی و چالش های فراروی توسعه کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.

۳۰۱۶/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.