سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰  فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

اوضاع لردگان عادی است

استاندار چهارمحال و بختیاری بعد از ظهر شنبه گفت: مردم لردگان همراهی و همکاری خوبی با نیروهای انتظامی و امنیتی داشته و دارند و همین عامل سبب عقیم ماندن توطئه ضد انقلاب در بین خواسته‌های مردم این شهر شد.

اقبال عباسی  افزود: متاسفانه یک خرده جریان پیچیده‌ای در دل تجمع مردم به دنبال اهداف خود بود و یکی از دستگیرشدگان فرزند یک ضد انقلاب سرشناس است.

وی با بیان اینکه اوضاع شهر لردگان عادی است، تاکید کرد: نیروهای انتظامی و مردمی در هوشیاری کامل مراقب اوضاع هستند.

راه اندازی هر هفته یک طرح بزرگ 

رضا اردکانیان وزیر نیرو در یاسوج گفت: هر هفته یک طرح بزرگ در زمینه‌های تامین برق، آب و آب‌رسانی شهری و احداث تصفیه‌خانه‌ها تا پایان امسال با اجرای کمپین «الف - ب ایران» در کشور راه اندازی می‌شود.

او همچنین در گچساران اظهار کرد: ۲۲۷ طرح بزرگ وزارت نیرو در بخش‌های آب، برق و فاضلاب تا پایان سال جاری در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

اردکانیان در چرام کهگیلویه و بویراحمد یاد آور شد: ۱۰ هزار و ۳۳۶ روستا در دولت تدبیر و امید به شبکه آب‌رسانی پیوست و تا پایان امسال نیز یک هزار و ۳۳۹ روستای دیگر به شبکه پایدار آب‌ متصل خواهد شد.

صادرات ۲.۵ میلیارد دلاری محصول‌های باغی

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال پنج میلیارد دلار محصول کشاورزی از کشور صادر شد که نیمی از آن محصول باغی بود، گفت: امسال ارزش صادرات محصول‌های باغی ۲.۵ میلیارد دلار بود.

محمدعلی طهماسبی در دامغان اظهار کرد: محصول باغی ایران، به کشورهای اروپایی، روسیه، و حاشیه خلیج‌فارس صادر شده است.

۱۴۰۰ زائر خارجی اربعین از مرز آستارا وارد کشور شدند

مسئول کمیته استقبال ستاد اربعین شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: یک هزار و ۴۰۰ زائر خارجی اربعین حسینی از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان با ۳۰ دستگاه اتوبوس از مرز این شهرستان به ایران وارد شدند که با آنان شمار زائران ورودی از این مسیر به یک هزار و ۵۰۰ نفر رسید.
تورم‌های اقتصادی کشور فروکش کرده است

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در قزوین گفت: نرخ تورم اقتصادی کشور در شرایطی که تحریم‌ها روز به روز افزایش می‌یابد در مقایسه با ماه‌های گذشته فروکش کرده است.

حسینعلی امیری افزود: خوشبختانه نوسان‌های ارزی در کشورکامل کنترل شده و اتفاقاتی که در حوزه اقتصادی می‌افتد، نشان از رشد و توسعه دارد.

او همچنین در تاکستان اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی فرهنگ و اقتصاد کشور را هدف قرار داده‌اند و باید با آگاهی و هوشیاری لازم برای مقابله با آنها اقدام کرد.

غافلگیری مهران از حضور غیرمنتظره زائران اربعین

در حالی که بر اساس روال معمول سال‌های گذشته تردد زائران اربعین در مرز مهران از دهه دوم ماه صفر شدت می‌یافت و برنامه‌ریزی‌ها برای استقرار موکب‌ها و دستگاه‌های امدادی و خدماتی از ۱۵ مهرماه پیش‌بینی شده بود مرز مهران به صورت غیرمنتظره‌ای در روزهای یازدهم و دوازدهم مهرماه مصادف با چهارم و پنجم ماه صفر با حجم بالایی از زائران مواجه شد.

تنها در روز چهارم صفر (پنجشنبه ۱۱ مهرماه) نزدیک به ۵۷ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد پنج هزار و ۲۸۰ نفر بود.

برپایی اردوگاه اسکان اضطراری سه هزار نفر در مرز مهران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: با توجه به حجم بالای تردد زائران اربعین حسینی در مرز مهران، اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت سه هزار نفر در این مرز برپا خواهد شد.

حسین عارفی اظهار کرد: این اردوگاه جنب پایانه برکت و با برپا کردن ۱۲ تخته چادر گروهی با ظرفیت هر چادر ۲۵۰ نفر دایر خواهد شد.

برپایی بیمارستان صحرایی ارتش در خسروی

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور اعلام کرد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت ایام اربعین حسینی (ع) یک بیمارستان ۶۰ تخته در مرز خسروی برپا کرده است.

امیر سرتیپ دوم فرهاد آریانفر افزود: این بیمارستان به زایران خدمات رسانی می‌کند و جراحی تخصصی همچون مغز و اعصاب را انجام می‌دهد.

پل هوایی در تمام نقاط مرزی با تهران برقرار شده است

معاون هماهنگ‌کننده و رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که در تمام نقاط مرزی پل هوایی با مرکز استان و از آنجا با تهران برقرار شده است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری  اظهار داشت: ارتش در ایام اربعین به منظور تامین بهتر امنیت زائران در چهار نقطه مرزی با عراق با بالگردهای هوانیروز پل هوایی را با مرکز استان‌های مرزی برقرار کرده است.

رفع خشکی ۹۷ درصد تالاب بین‌المللی گاوخونی با تامین حقابه

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان با بیان این که ۹۷ درصد از وسعت تالاب بین المللی گاوخونی خشک است،گفت: حفظ این تالاب به تامین حقابه آن وابسته است که تاکنون محقق نشده است.

حسین اکبری افزود: حفظ تالاب بین المللی گاوخونی به تامین حقابه آن وابسته است که باید تدابیری اتخاذ تا نیاز مهم این اکوسیستم طبیعی کم نظیر واقع در مرکز ایران تامین شود.

ایران، بزرگترین ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف خاورمیانه

 ایران با ذخیره سازی ۱۳۰ هزار نمونه هم اکنون بزرگترین ذخیره سلول‌های بنیادی از خون بند ناف را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است.

مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: این ۱۳۰ هزار نمونه خون بند ناف در بانک های عمومی  و خصوصی خون بند ناف کشور ذخیره سازی شده است که ۱۱۵ هزار نمونه از این میزان در بانک‌های خصوصی ذخیره و هزینه نگهداری آن پرداخت شده است.

گزارش‌های استانی

"سنگ‌ نگاره‌های باستانی، ماتم‌زده از رها شدگی" گزارشی از مرکز مشهد که درباره سنگ نگاره‌های سه هزار ساله در دو منطقه کمرمقبولا و دیزدر خراسان رضوی است.

میزگرد ایرنا از مرکز شهرکرد با عنوان "بازآفرینی شهری، فرصت‌های برای رفع یک چالش" به طرح بازآفرینی شهری که با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و قابلیت زیست‌پذیری شهرها شکل گرفته و در مسیر تحقق اهداف خود با چالش‌هایی مواجه است اشاره می‌کند.

"بازگشت امید به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد" گزارشی از دفتر گچساران به بررسی امکانات روستا و دلایل مهاجرت روستاییان به شهرها پرداخته است.

گزارشی با عنوان "رونق دوباره باغ موزه هرندی کرمان" از مرکز کرمان است که باغ موزه هرندی این استان که یکی از اماکن تاریخی و گردشگری این شهر محسوب می‌شود را مورد بررسی قرارداده و معتقد است نگاه جدی مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی به این مجموعه ارزشمند نوید بخش رونق دوباره آن است.

"گیاهان شفابخش راهبرد نوین جبهه رونق تولید" عنوان گزارشی از مرکز اراک است که برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقلیمی و هدفگذاری کشت گیاهان دارویی و راهکاری موثر در برون‌رفت از اقتصاد تک محصولی را مورد بررسی قرار داده است.

۱۳۵۲/۶۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.