روح الله عزیزی روز یکشنبه در جلسه کمیته پسماند روستایی بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه اظهارداشت: میزان سرانه تولید زباله در کشور ۶۰۰ تا ۷۰۰ گرم به ازای هر نفر است که این میزان در شهرستان بسیار زیاد است.

وی بیان کرد: با برسی‌های انجام شده تولید سرانه زباله در روستاها با توجه به فعالیت‌های کشاورزی و دامداری بیشتر از این میزان است.
عزیزی با اشاره به اینکه از ۱۸۸ روستای بخش مرکزی تعداد زیادی دارای جایگاه دفن زباله نیستند گفت: بر اساس قانون باید دهیاری‌ها نسبت به مشخص شدن جایگاه دفن زباله در روستاها اقدام کند.

وی بیان کرد: بعد از مشخص شدن مکان از سوی دهیاری مجوز دفن زباله از سوی  ادارات عضو کمیته پسماند صادر خواهد شد.

عزیزی تصریح کرد: روستاهای که بصورت مشترک از جایگاه دفن زباله شهری دهدشت استفاده می‌کند باید با شهرداری نسبت به ساماندهی آن همکاری کند.

وی بر استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی در عزاداری‌های ماه محرم تاکید کرد.

بخشدار مرکزی کهگیلویه نیز در این جلسه بر همکاری دهیاری‌ها در حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: دهیاران موظف به رعایت قوانین در مدیریت پسماند روستای هستند.

سید شرمت الله حسینی پرور تصریح کرد: ساماندهی و مشخص شدن جایگاه دفن زباله از اولویت‌های بخشداری در مدیریت پسماند خواهد بود.

وی تعداد روستاهای بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه را ۱۸۸ روستا ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۴۶ روستا داری دهیاری و ۷۶ روستا شورا دارند.

حسینی پرور بیان کرد: بخش مرکزی شهرستان با ۵۷هزار نفر جمعیت شهری و ۲۴ هزارو ۵۰۰ نفر جمعیت روستایی داری سه دهستان شرقی، غربی و دشمن زیاری است.

۷۵۳۱/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.