به گزارش ایرنا، مائده دهقانی روز سه شنبه در جلسه بررسی این طرح که با حضور فرماندار و مسئولان محلی برگزار شد افزود: ارائه راهکارهای مناسب برای مدیریت صحیح پسماند و شناسایی نقاط ضعف، قوت، فرصت و کمبودها هدف آن است.
وی ادامه داد: این طرح با بهره گیری از فناوری های روز دنیا و استانداردهای جهانی، نخاله های ساختمانی، صنعتی، بیمارستانی و شهری ساماندهی می کند.
به گفته این مسئول، در مهریز سالانه 80 تا 110تن زباله ساختمانی، 22 تن پسماند شهری ، 100 کیلوگرم پسماند عفونی بیمارستانی و 490 تن پسماند صنعتی و سه هزار کیلوگرم پسماند کشاورزی تولید می شود.
دهقانی بیان داشت: مطالعات آنالیز کمی و کیفی پسماند در چهار فصل، جانمایی‌ها و بررسی مکان های دفن پسماند صورت می‌گیرد و امید است که گامی موثر در راستای حفاظت از محیط زیست و نیل به توسعه پایدار باشد
همچنین فرماندار مهریز گفت: برای اجرای این طرح در این شهرستان به همکاری و همراهی تمام دستگاه های اجرایی و همراهی مردم نیاز دارد.
رضا زارع زاده مهریزی افزود: اجرای طرح نقش مهمی در کاهش آلودگی ها و کمک به سلامت مردم و تامین رفاه عموم شهروندان دارد و برای اجرای آن حمایت صورت می گیرد .
در این کارگروه، کارشناسان بهداشت محیط ، منابع طبیعی، محیط زیست، نماینده آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و شهرداری به ارائه نظرات خود در خصوص چگونگی دفن و ساماندهی زباله ها پرداختند.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.