پرویز آراسته روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان تولید روزانه زباله در شهرهای استان بیش از یکهزار و 400 تن و در روستاها حدود 540 تن است.
وی با اشاره به شعار امسال هفته محیط زیست که غلبه بر آلودگی پلاستیک بوده است، اضافه کرد: در زمان حاضر خلا قانونی در زمینه استفاده مجدد از پلاستیک وجود دارد.
وی با بیان اینکه میزان تولید زباله در برخی از کشورهای اروپایی بیشتر از ایران است، بیان کرد: میزان بازیافت زباله در این کشورها بالاست اما بازیافت پلاستیک در حال حاضر در ایران، هشت درصد بوده و لازم است تا کاهش مصرف مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از مردم استان خواست تا در زمینه تولید زباله از مبدا تجدید نظر کرده و در حفاظت از محیط زیست و پاکیزه نگهداشتن آن تلاش کنند.
آراسته ادامه داد: سرانه‌ تولید زباله به ازای هر فرد در ارومیه 710 گرم است و روزانه 550 تن زباله در این شهر تولید شده و در سایت دفن زباله «نازلو» دفن می‌شود.
وی بیان کرد: برخی از فروشگاه‌های ارومیه از پلاستیک های تجزیه پذیر برای بسته بندی و تحویل اجناس استفاده می کنند و این حرکت باید روز به روز در سطح استان گسترش یابد.
به گزارش ایرنا علاوه بر تولید روزانه 550 تن زباله در ارومیه و بیش از یکهزار و 300 تن زباله در استان 2.5 تن زباله عفونی نیز در استان تولید می شود که این امر نیاز به فرهنگ سازی در زمینه تولید کمتر زباله را الزامی می کند.
بر اساس اعلام مسوولان زیست محیطی حد استانداردی برای تولید زباله وجود ندارد و هرچه تولید کمتر باشد، مطلوب تر است.
3072/7125
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.