مسیب صدری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بازآفرینی و استفاده مجدد از پسماندها کمک بزرگی به حفظ منابع طبیعی می کند و ارزشمند ترین اقدام، تولید کمترین مقدار ممکن زباله است.
وی افزود: طبق برآوردها از میان 300 میلیون تن پلاستیکی که سالانه تولید می شود، تنها 10 درصد آن را می توان بازیافت کرد و بنابر برآورد سازمان ملل متحد، در هر کیلومتر مربع از بستر اقیانوس‌ها بیش از 30 هزار قطعه پلاستیک رها شده وجود دارد.
وی ادامه داد: کاهش تولید زباله به کاهش جمع آوری، حمل و نقل، بازیافت و سپس دفع آن منجر خواهد شد و در پی آن حفظ منابع طبیعی و کاهش آلودگی ها را دربر خواهد داشت.
صدری تاکید کرد: این امر زمانی می تواند تحقق یابد که تغییرات اساسی در عادت های روزمره زندگی، شیوه تولید و مصرف صورت پذیرد.
وی بیان کرد: برای تحقق این مهم درکنار عملکرد دستگاه ها و نهادهای عمومی و دولتی، در نظر گرفتن نقش کلیدی و اساسی تولیدکنندگان زباله شهری یعنی مردم ضرورتی انکار ناپذیر است.
رئیس انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد تصریح کرد: کمپین نه به زباله اقدامی ارزشمند است که به کمک آن می توان با پراکندن بذر آگاهی در سال جدید، همگان را به حفاظت از محیط ‌زیست و دوستی با طبیعت فراخواند و نظام با شکوه آفرینش را از هرگونه هرج و مرجِ آلایش و آلودگی دور کرد.
وی خاطرنشان کرد: همه مردم در روز طبیعت برای روشن ‌کردن آتش از قطع بوته ‌ها و شاخه‌ درختان خودداری کرده و از رهاکردن زباله‎ در طبیعت بویژه شیشه و پلاستیک که تجزیه آن در محیط‌زیست نزدیک به 2500 سال زمان می‌برد پرهیز کنند.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.