حسین کلانتری روز سه‌شنبه در آیین بهره برداری از پروژه‌های عمرانی هفته دولت و دیدارهای مردمی در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار داشت: باید از ظرفیت نیروهای نخبه انسانی در سطح استانی و ملی برای پیش‌برد اهداف بنیاد در راستای محرومیت‌زدایی به نحو احسن استفاده شود.

وی بیان کرد: شهرستان لنده دارای قدمت تاریخی و فرهنگ خوبیست که برای توسعه زیر ساخت‌ها نیازمند توجه بیشتر مسئولان برای برون رفت از این مشکلات است.

کلانتری بر همکاری همه نهادها در اجرای برنامه‌های بنیاد مستضعفان تاکید کرد و گفت: استانداری با حساسیت ویژه بر روند اجرای طرح‌های بنیاد نظارت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: با دعوت از فتاح رئیس جدید بنیاد مستضعفان طرح‌های بنیاد در لنده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

کلانتری تصریح کرد: با اجرای طرح‌های محرومیت زدایی توسط بنیاد برکت از جمله در حوزه اشتغال پایدار، تقویت تولید، راه اندازی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط و تقویت بخش‌های زیربنایی، کشاورزی و دامپروری به ویژه در روستاها و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و علمی از محرومیت‌های عمیق این منطقه کاسته شود.

وی اضافه کرد: تاکنون افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و زیربنایی در حوزه‌های مختلف با هدف محرومیت‌زدایی شهرستان لنده در کهگیلویه و بویراحمد تعریف شده است.

کلانتری افزود: این طرح ها در بخش‌های مختلف ورزشی، آموزشی، بهداشت و درمان، مخابرات، کشاورزی، آب، راه و سایر طرح‌های اشتغالزایی و تولیدی در حال اجرا هستند.

 در شهریور ۹۷ با حضور محمد سعیدی‌کیا، رئیس  سابق سازمان بنیاد مستضعفان کشور در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان لنده به عنوان دومین منطقه پایلوت محرومیت زدایی توسط بنیاد مستضعفان کشور انتخاب شد.

شهرستان ۲۱ هزار نفری لنده با پنج هزارو ۵۶۰ خانوار، ۱۰۶ روستا و ۴۱ درصد جمعیت روستایی و ۵۹ درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم کشور است.

۷۵۳۱/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.