مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: با رهاسازی آب سد کوثر مشکل کمبود آب آشامیدنی مردم شهرستان هندیجان استان خوزستان رفع می شود.

به گزارش ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد اکبر خدری در نشست بررسی راهکارهای رفع مشکلات کمبود آب آشامیدنی هندیجان در گچساران افزود: از ساعت هشت بامداد سه شنبه هشتم مرداد ماه رهاسازی آب سد کوثر با دبی ۳۰ متر بر ثانیه آغاز می شود.

وی بیان کرد: این اقدام به مدت هشت روز و به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب بر ثانیه  انجام خواهد شد.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران تصریح کرد: با رهاسازی آب سد کوثر مشکل کمبود آب آشامیدنی مردم شهرستان هندیجان از توابع استان خوزستان رفع می شود.

خدری عنوان کرد: پیش از این قرار بود رهاسازی آب سد کوثر با دبی ۱۵ متر بر ثانیه و به مدت ۱۵ روز انجام شود.

وی ادامه داد: اما برای رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی مسئولان تصمیمات جدیدی را گرفتند.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران خاطر نشان کرد: زمان رهاسازی آب سد کوثر که قرار بود هفته آینده شروع شود به درخواست مسئولان استان خوزستان زودتر از زمان برنامه ریزی شده آغازمی شود.

خدری بیان کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بیش از ۹۰ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم استان های جنوبی کشور رهاسازی شده است.

وی افزود: تجهیزات مورد نیاز برای پیشگیری از مشکلات احتمالی ورود آب به مزارع کشاورزی تامین شده است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران اضافه کرد: هم اکنون ۱۰۰درصد از ظرفیت سد مخزنی کوثر در این شهرستان با بارندگی های سال زراعی جاری آبگیری شده است.

 خدردری ادامه داد: سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.

وی  اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده آب آشامیدنی شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد هم از سد کوثر تأمین می شود.

به گزارش ایسنا، نشست بررسی راهکارهای رفع مشکلات کمبود آب آشامیدنی هندیجان با حضور مسئولان این شهرستان و استان خوزستان در محل سد کوثر انجام شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.