روز یکشنبه، ششم مرداد ماه خبری در ایسنای کهگیلویه و بویراحمد با تیتر"مشکلات این روزهای کارآفرین سیل زده...! " منتشر شد که با جوابیه ای از سوی مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همراه شد .

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد آنچه در پی می آید متن کامل پاسخ بانک به خبر منتشر شده ایسنا است که خطاب به خبرگزاری ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد نگاشته شده و بر اساس قوانین عینا منتشر می شود .

ایسنا ضمن تجلیل از پاسخ مدیریت بانک کشاورزی استان در جهت کمک به ایجاد فضای نقد سازنده در راستای تنویر افکار عمومی، این رویکرد حرفه ای را پاس داشته و توأمان آمادگی خود را برای انتشار نظرات و مواضع مختلف دستگاه های ذیربط اعلام می کند.

‌متن کامل پاسخ این اداره کل به خبر منتشر شده ایسنا به شرح زیر است؛

با سلام و احترام؛ پیرو درج خبری در تاریخ هفتم مرداد ماه 98 با عنوان «مشکلات این روزهای کارآفرین سیل زده ...» در آن خبرگزاری و اشاره به اظهارات آقای صدراله فتحی در متن این گزارش خواهشمند است دستور فرمایید به منظور تنویر افکار عمومی نسبت به درج جوابیه این بانک به شرح زیر اقدام فرمایند.

1-     بانک کشاورزی شعبه دهدشت سال 1390 تسهیلاتی با نرخ 15درصد از محل بنگاه های اقتصادی زود بازده و سال 1394 با نرخ 10درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی به آقای صدراله فتحی مجری طرح پرورش ماهی 120 تنی پرداخت کرده است.

2-         سررسید پرداختی در قالب طرح های زود بازده نامبرده از تاریخ 17 اسفند 93تا 17 اسفند 97 و سررسید تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی 11مهر ماه 95 بوده است.

3-     در اجرای دستورالعمل های حمایتی بانک کشاورزی در زمینه وصول مطالبات با هدف همراهی، مدارا و مساعدت با فعالان و تولید کنندگان بخش کشاورزی  طی سال های 1394 و 1395 مدیریت شعب این بانک در استان کهگیلویه و بویراحمد با نامبرده مساعدت و همکاری لازم انجام داده است.

4-     در این سالها علیرغم اینکه بر اساس دستور العمل وصول مطالبات این بانک، بدهکار می بایست برای تمدید بدهی حداقل 20درصد از بدهی خود را نقدأ واریز کند . بنابراین با هدف کمک به نامبرده نسبت به تمدید و استمهال اقساط بدهی سررسیده بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی اقدام شد، و همچنین  سه مرحله از جلسه مزایده اداره ثبت اسناد و املاک نیز جهت فرصت مجدد به تسهیلات گیرنده از سوی بانک لغو شد .

5-      آقای صدراله فتحی از آغاز سررسید اقساط خود درسال 1393 تاکنون فقط مبلغ 200 میلیون ریال از مجموع بدهی خود را نقدأ پرداخت کرده اند .

6-     بر اساس مصوبه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تاریخ 24بهمن ماه 97 استان نامبرده موظف شد بدهی خود را حداکثر تا 20اسفند ماه 97 تعیین تکلیف کند در غیر این صورت بانک موظف به پیگیری اقدامات اجرایی است. همچنین طی نامه شماره 82.26.424 در تاریخ هفتم خرداد ماه 98مقرر شد که تسهیلات نامبرده تعیین تکلیف شود. لازم به ذکر است با توجه به سپری شدن سه ماه از مهلت مصوبه کارگروه و الزام بانک به پیگیری وصول مطالبات اقدامات اجرایی توسط شعبه صورت پذیرفته است .

7-     لازم به ذکر است خسارت های سیل مربوط به اردیبهشت ماه 1398 است در حالی که سررسید اقساط تسهیلات آقای صدراله فتحی  سال 1395 تا 1397 بوده و پرونده ایشان در تاریخ ششم مهر ماه 96قبل از حادثه سیل اجرایی شد..

8-     باوجود مساعدت های مدیریت شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد و اعلام آمادگی برای تعیین تکلیف بدهی، آقای صدراله  فتحی شرایط لازم برای اجرای مساعدت توسط بانک را فراهم نکرده است. با این وجود درصورت مراجعه نامبرده، بانک آمادگی لازم  جهت همکاری و  تعیین تکلیف این تسهیلات را دارد  .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.