به گزارش ایرنا هادی زارع پور روز دوشنبه در دهمین نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: از این تعداد 144 نفر معلم نمونه شهرستانی و منطقه ای، 28 نفر استانی و 21 نفر در مدارس غیردولتی مشغول هستند که از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی افزود: برنامه های متنوع و متعددی توسط اداره کل، ادارات شهرستانی و مدارس استان برای تجلیل از مقام معلم برگزار می شود.
زارع پور با اشاره به نحوه انتخاب معلمان نمونه در سال های قبل براساس شاخص های کمی، بیان کرد: امسال این نحوه ارزیابی کنار گذاشته می شود و معیار انتخاب براساس 16 شاخص کیفی و توسط مدیران مدارس انجام خواهد شد.
وی عنوان کرد: ادارات و دستگاه های اجرایی به مناسبت هفته معلم با نصب بنر در سر در اداره خود از مقام والای معلم تجلیل کنند.
زارع پور تصریح کرد: از جمله معیارهای کمی انتخاب معلمان نمونه شامل معلم ایثارگر، نیکوکار و چهره ماندگار خواهد بود.
وی در این نشست با اشاره به کم بودن حقوق معلمان ابراز داشت: برنامه های تجلیل توسط فرمانداران و بخشداران برای احیای جایگاه و ارتقای مقام معلم در جامعه انجام شود.
از جمله درخواست های مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به منظور بزرگداشت مقام معلم، ویزیت رایگان فرهنگیان، لوح تقدیر با امضای استاندار، دادن وام قرض الحسنه از طرف بانک های استان و تخصیص بودجه از طرف استانداری برای برگزاری برنامه های تجلیل بود
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: برای بزرگداشت مقام معلم مصوباتی که قابلیت اجرایی دارند تصویب و همه دستگاه ها برای برگزاری و کمک به ارتقای جایگاه آنها از لحاظ معنوی و فرهنگی حداکثر توان خود را به کار گیرند.
محمد کاظم نظری با بیان اینکه بسیاری از نابسامانی های جامعه ناشی از کم کاری در حوزه آموزش و پرورش است، اظهار داشت: به منظور بازگشت کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل با آموزش و پرورش همکاری بیشتری انجام می شود.
شهردار یاسوج نیز در این نشست گفت: از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی و 2 هزار تاکسی برای بزرگداشت مقام معلم با پخش پوستر استفاده می شود.
زارع پور با بیان اینکه سواد آموزی یک کار فرابخشی است و مستلزم همکاری همه دستگاه های اجرایی است، افزود: بعضی از فرمانداران و بخشداران به نشست های سوادآموزی اهمیت نمی دهند و در همان مناطق درصد بی سوادی بالاتر است.
12 تا 18 اردیبهشت هر سال به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به نام هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.
حدود پنج هزار معلم مرد و زن تدریس به افزون بر 153 هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارند.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.