به گزارش ایرنا، حجه الاسلام سید علی‌ اصغر حسینی شامگاه شنبه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی استان و در آستانه هفته منابع طبیعی افزود: اگر درخت یا شاخه ای از منابع طبیعی در قسمتی از جهان هستی قطع شود اثرگذاری آن در تمام جهان خواهد بود.
وی تاکید کرد:منابع طبیعی آیات الهی است و باید در حفظ این آیات الهی تلاش کنیم. از بین بردن این نعمت ‌های عظیم الهی کفران نعمت است.
حجه الاسلام حسینی ادامه داد: قرآن سوره‌ای به نام انفال دارد و اگر خداوند منابع طبیعی را خلق نمی کرد عالمی هم وجود نداشت پس انسان ها باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.
امام جمعه شهر یاسوج تاکید کرد: باید همه دستگاه‌ های فرهنگی از جمله صدا و سیما، آموزش و پرورش و حوزه‌ های علمیه در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تلاش گسترده‌ای داشته باشند تا مردم به نقش و تاثیر این منابع عظیم الهی در زندگیشان پی ببرند و از آن حفاظت کنند.
در این نشست مدیر کل منابع طبیعی استان نیز گزارشی از برنامه های پیش بینی شده ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی ارایه کرد.
غلام‌ حسین حکمتیان‌ اصل گفت: این برنامه‌ ها متفاوت ‌تر از هر سال برگزار خواهد شد و امسال در هفته منابع طبیعی مشارکت مردم در احیای جنگل ‌ها ،منابع طبیعی و آبخیزداری مورد توجه قرار می گرد.
وی ابراز امیدواری کرد تمامی دستگاه های فرهنگی برای فرهنگ‌سازی حفظ و احیای منابع طبیعی و آبخیزداری ، جلوگیری از قطع درختان و جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی این اداره را یاری کرده تا گام موثری بردارند.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.