هادی جواهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین امسال آبیاری و مراقبت پارک جنگلی گره زو به منظور ایجاد فضای سبز در سطح 20 هکتار با اعتبار 330 میلیون ریال در این شهرستان انجام شد.
وی ارس را از گونه های ارزشمند جنگلی در این شهرستان عنوان کرد و گفت: منابع جنگلی و رویشگاه های موجود در این شهرستان با مساحت 33 هزار و 713 هکتار در ناحیه رویشی ایران و توران با نام تیپ ارس و افرا کرکو به عنوان یکی از منابع حیاتی ارزشمند محسوب می شود.
جواهری افزود: هم اکنون منابع جنگلی و رویشگاه های موجود در این شهرستان، 7.93 درصد از وسعت جنگل های استان و 15.3 درصد از وسعت عرصه های طبیعی شهرستان را به خود اختصاص داده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان با قدردانی از همکاری مردم عزیز و طبیعت دوست شهرستان از آنان درخواست تا در صورت مشاهده هرگونه قطع درختان جنگلی، تخریب مرتع و آتش سوزی اراضی ملی را به 1504 یا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اطلاع دهند.
امسال به مناسبت هفته منابع طبیعی، 12 هزار اصله نهال رایگان بین مردم این شهرستان توزیع می شود که این نهال ها شامل سرو خمره ای، افرا زینتی، زبان گنجشگ، زیتون تلخ، اقاقیا، ارغوان، کاج تهران، بادام، عرعر و صنوبر می باشد.
گستره شهرستان شیروان 400 هزار هکتار است که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.