به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام هادی حبیبی روز یکشنبه در دیدار رئیس و جمعی از کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیز داری رضوانشهر افزود: همانگونه که حفظ منابع طبیعی و عرصه های جنگلی یک مسئولیت دینی و ملی برای همگان می باشد، تخریب منابع طبیعی نیز ضرر زدن به حیات است و دین مبین اسلام چنین اقدامی را برنمی تابد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر ضمن برشمردن نعمتهای خداوند به بشریت گفت: منابع طبیعی و درخت یکی از نعمتهایی است که از سوی خداوند به بشر اعطا شده است.
امام جمعه رضوانشهر بیان کرد: همه ما به منابع طبیعی و جنگل نیاز داریم و هر کاری که انسان برای حفظ منابع طبیعی انجام بدهد منفعت و سود آن به خودش برمی گردد.
حجت الاسلام حبیبی افزود: حق حیات نعمتی است که کسی حق ندارد آن را از خودش یا دیگری بگیرد.
امام جمعه رضوانشهر به نقش خانواده ها، همه اقشار جامعه و رسانه ها بر فرهنگ سازی در حفاظت از منابع طبیعی و درختکاری تاکید کرد و گفت: خانواده ها حفاظت از منابع طبیعی را که حیات بشر در آن قرار دارد، باید مثل آموزه های دینی به فرزندان یاد بدهند و روحانیون در تریبون ها، معلمان در مدارس و رسانه ها در برنامه های خود باید فرهنگ منابع طبیعی را گسترش دهند.
وی با اشاره به آلودگی هوای مناطق جنوبی کشور گفت: پیامد آسیب هایی که در گذشته به منابع طبیعی وارد شده امروز در مناطق جنوبی کشور شاهد آن هستیم و زندگی مردم را با مشکل جدی مواجه کرده است.
همچنین رئیس و جمعی از کارشناسان منابع طبیعی رضوانشهر با فرماندار این شهرستان نیز دیدار جداگانه داشتند و گزارشی از فعالیت های صورت گرفته را ارائه کردند.
فرماندار رضوانشهر در این دیدار افزود: جهت حفظ منابع طبیعی باید مردم را مشارکت داد و در کنار رعایت قانون، منافع آن ها را از طریق منابع طبیعی در نظر گرفت.
عسگر حسنی پور ضمن تشکر از زحمات رئیس و کارکنان منابع طبیعی رضوانشهر افزود: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصت بسیار مناسبی برای فرهنگ‌ سازی حفظ عرصه های جنگلی است که باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.
وی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی نیازمند مشارکت همه مردم و مسئولان است خاطرنشان کرد: اهمیت منابع طبیعی در بخش جنگل‌ ها، مراتع و آبخیزداری، امروز بیش از گذشته در مجامع علمی داخلی و خارجی آشکار شده و ایران در این زمینه از جایگاه خاصی برخوردار است.
وی بیان کرد: کار و خدمت در منابع طبیعی با سختی هایی همراه است که بعضاً شاهد تلفات انسانی هم در این عرصه هستیم که وجود شهدای منابع طبیعی خود گواه همین امر است.
ایشان افزود: نگاه سودجویانه به جنگل امر غلطی است که باید نسبت به نهادینه شدن فرهنگ حراست از عرصه های طبیعی و جنگلی تلاش کنیم.
حسنی پور با اشاره به لزوم ارائه آموزش های لازم به مردم برای پاسداری از جنگل گفت: موضوع آموزش برای نگهداری و پاسداری عرصه های طبیعی و جنگلی را باید در سنین کودکی به جامعه منتقل کرد و کارشناسان باید در آموزش و پرورش این مهم را دنبال کنند.
فرماندار رضوانشهر خطاب به رئیس و کارکنان منابع طبیعی این شهرستان متذکر شد: برخورد های قهرآمیز با مردم نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت و هرگونه همکاری در این زمینه را قطع میکنند.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که دارای حدود 60 هزار هکتار جنگل و 12 هزار هکتار مرتع است.
خبرنگار: مهرعلی گواهی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7293/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.