به گزارش ایرنا، غلام محمد زارعی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بدون شک نباید به نقش مکمل، حمایتی و دیده بانی سازمان بیمه سلامت با کارکردها و سیاست های راهبردی آن در تحقق و اجرای موفق طرح تحول سلامت نیز غافل شد.
وی تصریح کرد: این طرح بدون شک ضعف‌ها و کمبودهای زیادی داشته که باید با همکاری بین بخشی و حمایت تمامی نهادها و ارکان دیگر نظام برای رفع آنها تلاش شود.
وی تصریح کرد: البته مهمترین دستاورد طرح تحول نظام سلامت رضایتمندی عمومی مردم به‌ویژه در نقاط محروم همچون کهگیلویه و بویراحمد بوده که این مهم با تایید رهبری معظم انقلاب، گواهی آمار و بررسی‌های میدانی تحقق یافته است.
وی ابراز داشت: دولت تدبیر وامید با درک صحیح از شرایط موجود و با یک کار برنامه ریزی شده، عقلانی و مدبرانه به مهمترین نیاز اساسی کشور به‌ویژه محرومان جامعه پاسخ مثبت داد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی است که مقوله سلامت تا قبل از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت مورد توجه دولت‌های قبل نبوده است.
وی تحمل رنج‌ها و دردهای فراوان ناشی از کمبود منابع مالی مردم استان در زمینه درمان و هزینه‌های هنگفت در بیمارستان‌ها را تا قبل از اجرای این طرح یادآور شد و افزود: یکی از نقاط مثبت این طرح و رویکرد دولتمردان این بوده بیشتر حول محور مناطق و استان‌های محروم کشور بوده است.
زارعی به موضوع انتصاب غلامرضا کاظمی و آیین تکریم سید یدالله حسینی مدیرکل سابق بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و گفت: صفا و صمیمیت و همگرایی در
این نهاد باید به الگویی برای سایر دستگاه های اجرایی استان تبدیل شود.
وی یادآور شد: نکته حائز اهمیت در این راستا این بود که مجموعه همکاران و حتی مدیرکل سابق به شدت از گزینه خارج از مجموعه مخالف بودند و به همان میزان بر انتصاب نیرویی از درون این نهاد اتفاق نظر داشتند.
زارعی یادآور شد: یکی از معدود جلسات تکریم و معارفه و انتصاب هایی در استان که هم مجمع نمایندگان استان، هم مجموعه مدیریت اجرایی و حتی مجموعه و سازمان بیمه سلامت در کشور و استان از آن رضایت داشتند این آیین بود.
طرح تحول نظام سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات اجرا می‌شود.
طرح تحول نظام سلامت طرحی برای بهبود سیستم‌های سلامت ایران است که از 15 اردیبهشت 1393 در دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران در بیمارستان‌های وزارت بهداشت آغاز به کار کرد.
خدمات بهداشتی و درمانی در بین روستاییان این استان پس از اجرای طرح تحول سلامت به حدود پنج برابر افزایش یافته است.
میزان سرانه درمان در طرح پزشک خانواده روستایی و شهرهای زیر 100 هزار نفر این استان از 210 هزار ریال قبل از اجرای طرح تحول سلامت اکنون به بیش از 960 هزار ریال رسیده است.
در این آیین غلامرضا کاظمی به عنوان مدیرکل جدید بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات سید یدالله حسینی مدیرکل سابق با بیش از 35 سال خدمت در این نهاد نیز تجلیل شد.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.