به گزارش ایرنا غلام حسن آراسته روز شنبه در کارگاه آموزشی تغذیه برای زنان روستایی در سی سخت افزود: این طرح در راستای تحقق یکی از اهداف توسعه پایدار با عنوان «پایان دادن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی و تغذیه بهتر و ترویج کشاورزی پایدار» اجرا می شود.
وی عنوان کرد: اداره جهاد کشاورزی نیز در این طرح مشارکت خواهد داشت و به بهبود نتایج آن کمک خواهد کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا، آموزش و فرهنگ سازی در راستای بهبود تغذیه گروه هدف، گسترش باغچه های خانگی با تاکید بر تولید محصول سالم و آسان شدن دسترسی به ریزمغذی های ضروری در سبد غذایی خانوار از جمله اهداف این طرح است.
آراسته با اشاره به گسترش بیماری های غیر واگیر در مناطق شهری و روستایی گفت: دستیابی به هدف بهبود تغذیه و امنیت غذایی مستلزم اصلاح الگوی غذایی خانوارها است.
وی عنوان کرد: دلیل عمده گسترش بیماری های غیر واگیر در مناطق شهری و روستایی، مصرف زیاد قند، نمک و چربی، مصرف بی رویه غذاهای آماده، مصرف کم میوه و سبزی و دریافت ناکافی فیبر غذایی است.
کارشناس مسئول واحد تغذیه شهرستان دنا نیز در این نشست گفت: در راستای اجرای برنامه بهبود تغذیه زنان روستایی و عشایر، کمیته اجرایی استانی این طرح با حضور مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، مدیر و معاون شبکه بهداشت و درمان دنا، بهورزان و رابطین بهداشتی این شهرستان برگزار شد.
شیوا فرهادی افزود: هدف اصلی از برگزاری این کارگاه افزایش سلامت تولیدات کشاورزی، ایجاد باغچه‌های خانگی، اصول پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی است.
شهرستان دنا با بیش از 50 هزار نفر جمعیت به مرکزیت شهر سی سخت یکی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است.
حدود 31 هزار نفر از جمعیت شهرستان دنا در مناطق روستایی زندگی می کنند.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.