به گزارش خبرنگار ایرنا ، ویدا آزاد روز دوشنبه در کارگاه آموزشی تخلفات اقتصادی ویژه بانوان در اردبیل به وضعیت نامناسب برخی آرایشگاه های زنانه اشاره کرد و افزود: لازم است بانوان نسبت به داشتن اطلاعات کافی در خصوص استفاده از این مکان ها اقدام کنند.
وی اظهار داشت: برخی از آرایشگاه های زنانه از مواد نامرغوب، تقلبی و قاچاق استفاده می کنند و با لیزر، سولاریوم و بوتاکس سلامت بانوان را به خطر می اندازند.
وی ادامه داد: زنان مدیران اقتصادی خانواده ها هستند و باید دانش لازم در خصوص مدیریت درآمد و هزینه را بیاموزند و از طرفی به عنوان نیمی از جمعیت فعال کشور باید نسل سالم و آگاه را برای مدیریت آگاهانه جامعه تربیت کنند.
مدیرکل پیشگیری اجتماعی تعزیرات حکومتی با بیان اینکه تغذیه سالم انسان های سالم را به جامعه هدیه می کند ، گفت: زنان باید در نحوه خرید و مدیریت اقتصاد خانواده با دانش کامل عمل کنند تا کالاها و غذاهای سالم به سفره خانواده ها وارد شود.
وی گفت: همچنین زنان باید دانش هایی را کسب کنند که در خرید آگاهانه کالا ، چگونگی هزینه کرد درآمد خانوار و محل تهیه کالاهای مورد نیاز به آنان کمک کند و در خرید ها باید به تمام مشخصات کالا که در بسته بندی آن قید می شود توجه کرده و کالاهای سالم و متناسب با درآمد تهیه کنند.
مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل هم گفت: توسعه همه جانبه مستلزم افزایش آگاهی های اقتصادی زنان است.
فریبا محمدلو افزود: ایجاد اشتغال ، زمینه سازی برای کاهش نگرش های منفی نسبت به حضور زنان در جامعه و اختصاص امکانات و اعتبارات لازم برای ارائه آموزش های لازم به زنان از جمله ضروریات استفاده از ظرفیت زنان در حوزه اقتصادی است.
وی از فعالیت اقشار مختلف زنان استان در حوزه های اقتصادی خبر داد و افزود: 54 واحد صنعتی ، تولیدی و کارگاهی در استان تحت نظارت زنان فعالیت می کند و 200 تعاونی زنان نیز با یک هزار عضو با محوریت اقتصادی فعال است.
وی گفت: همچنین 59 صندوق خرد روستایی و عشایر در استان با 480 میلیون تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال به زنان روستایی تسهیلات پرداخت می کند.
در این کارگاه آموزشی کارشناسان دانشگاهی گزارش هایی در خصوص تهیه میوه ها و سبزیجات ارگانیک و نحوه تشخیص سالم و ناسالم بودن این محصولات ارائه کردند.
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.