به گزارش ایرنا، نازنین شیبانی روز چهارشنبه در نشست با مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی استان افزود: دانشگاه علوم پزشکی باید در حوزه بهداشت و سلامت زنان با شناسایی بیماری های پرخطر و آموزش های به موقع برای جلوگیری از مرگ و میر مادران برنامه ریزی دقیق و منسجمی انجام دهد.
وی بیان داشت: دوران بارداری یکی از حساس ‌ترین دوره‌ها در زندگی مادران است چرا که برای سلامتی فرزند‌‌شان باید نکات بهداشتی و تغذیه ‌ای زیادی را رعایت کنند و مراقب باشند به بیماری ‌مبتلا نشوند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان اظهارداشت: اشتغال و کارآفرینی، ورزش و تندرستی و همچنین برگزاری برنامه های شاد و نشاط آور ویژه خانواده ها از دیگر برنامه های اولویتی حوزه زنان است.
شیبانی ادامه داد: اشتغال نقش انکارناپذیری در پویایی افراد دارد که می طلبد دستگاه های متولی اشتغال و آموزش در برنامه های کاربردی خود و برگزاری دوره های کوتاه مدت به طور وسیع به جوانان و نوجوانان مهارت های کسب و کارهای زود بازده را آموزش دهند.
وی گفت: برای ارتقای آموزش در زمینه های مختلف از جمله بهداشتی، بازاریابی و فعالیت های اقتصادی باید نگاه ویژه داشته باشیم و از توانمندی هر گروه برای ارتقای وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه استفاده شود.
این مسوول تاکید کرد: باید به دنبال ایجاد شادابی و نشاط در زنان و دختران باشیم، چون خانواده سالم و بانشاط در نتیجه زنان با نشاط به وجود می آید و در این راستا باید اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان در حوزه زنان با ایجاد پایگاه های استعدادیابی و فراهم ساختن زیرساخت های ویژه بانوان در سطح استان توجه ویژه ای داشته باشد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.