به گزارش ایرنا،در آیین افتتاح شهرداری چاه دادخدا احمد حمزه نماینده مردم شهرستانهای جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مردم و مسئولان محلی حضور داشتند.
رئیس بنیاد مستضعفان در این مراسم گفت: مبلغ سه میلیارد ریال اعتبار جهت مساعدت و همکاری بیشتر با شهرداری نوپای چاه دادخدا از طرف بنیاد علوی پرداخت خواهد شد.
محمد سعیدی کیا یادآور شد: هم اکنون زیرساخت های لازم برای ایجاد رونق و تقویت بنیه اقتصادی خانواده های قلعه گنجی فراهم شده است.
وی با تاکید بر اینکه تقویت معیشت مردمان زحمتکش مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت‌های بنیاد به شمار می رود گفت: این مهم تنها با همکاری و همراهی خود مردم عملیاتی خواهد شد.
در این آیین طی حکمی از طرف سرپرست استانداری کرمان، عیسی دادخدائی به عنوان نخستین شهردار شهر چاه دادخدا معرفی و این شهرداری با چهار نفر نیرو و یک ساختمان 120 متری رسما فعالیت خود را آغاز کرد.
همچنین با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، نخستین مرکز جمع آوری شیر دام های محلی شهرستان قلعه گنج با اعتبار 250 میلیون تومان به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی احداث سردخانه 2 هزار و 500 تنی چند منظوره برای محصولات کشاورزی قلعه گنج آغاز شد.
طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از سال 1393 به پیشنهاد رزم حسینی استاندار سابق کرمان و مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان محروم قلعه گنج در دست اجراست.
استان کرمان که از سوی دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی قرار گرفت ، تیم مدیریتی این استان برای تحقق شعار سال و این استان را به هشت منطقه اقتصادی تعریف و هر کدام از مناطق را با انعقاد موافقتنامه ای 2 جانبه میان استانداری کرمان و معین مربوطه برای یک دوره 10 ساله واگذار کرد.
براساس این قراردادها معین های اقتصادی که اغلب شرکت های قدری چون مس ایران ، میدکو ، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، هواپیمایی ماهان بوده موظف شده اند که برای انجام مسئولیت اجتماعی این شرکتها اقدام به ایجاد کارهای زیربنایی و عام المنفعه در منطقه تحت فعالیت خود کنند.
شهرستان قلعه گنج از جمله مناطق محروم کشور به شمار می رود که در فاصله 430 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
7429/9875/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.