به گزارش ایرنا، سید احسن علوی روز شنبه در شورای فنی استان کردستان اظهار داشت: این تعداد طرح شامل 60 هزار طرح استانی و پنج هزار و 400 طرح ملی است که دولت برای اتمام آنها باید 700 هزار میلیارد تومان اعتبار تامین کند.
وی افزود: این تعداد طرح نیمه تمام باعث شده سالانه حدود 60 درصد از اعتبارات عمرانی کشور صرف هزینه تاخیر در اجرای طرح ها شود در حالیکه می شود طرح هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند را شناسایی و تحویل این بخش داد.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور از دو شرایط جوی مختلف برخوردار است، تاکید کرد: کشور فقط یک نظام عمرانی و فنی دارد که لازم است برای جبران عملیات عمرانی در فصل سرما در استان هایی مانند کردستان تجدید نظر شود.
علوی در خصوص مشکلات مسکن کشور نیز یادآور شد: در کشور 2 میلیون و 550 هزار واحد مسکن خالی از سکنه و در مقابل آن 500 هزار خانواده آسیب پذیر که توان خرید مسکن را ندارند، وجود دارد.
وی اضافه کرد: می توان به منظور خروج از بحران مسکن در اعمال مالیات به واحدهای مسکونی بین مربوط به کسانی که دارای چند واحد خالی هستند تفاوت قایل شد تا اهرمی بر استفاده از این واحدهای شود.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه دولت اکنون ارواق قرضه مدت دار را به جای وجوه نقد به پیمانکاران می دهد لازم است در این خصوص نیز ضرر و سود دولت و پیمانکاران مورد توجه قرار گیرد البته مجلس این مساله را بررسی می کند.
علوی مشکل آب و انرژی را یک حقیقت تلخ برای کشور دانست و افزود: صرفه جویی و مدیریت مصرف از سوی دستگاه ها، مردم و نهادها برای برون رفت از این چالش بویژه در فصل گرم تابستان ضروری است.
معاون عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه خواستار بررسی مساله در نظر گرفتن صلاح دولت و پیمانکاران در تحویل ارواق قرضه مدت دار به جای وجوه نقد شد.
امیر قادری اظهار داشت: لازم است حمایت از شهرداری شهرهایی بالای 120 هزار نفر جمعیت دوباره مورد توجه قرار گیرد تا دولت بتواند کمک های مالی بیشتری به این دستگاه های خدمات رسان داشته باشد.
استان کردستان طبق سرشماری سال 1395 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت است و این استان از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.
استان کردستان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.