به گزارش ایرنا، ابوالفضل حسن بیکی روز جمعه در پنجمین جشنواره امامدر(آیین سنتی شیردوشان) دیباج افزود: 240 میلیارد ریال برای چهار بانده کردن مسیر چشمه علی به دیباج این شهرستان در بودجه سال 97 اعتبار اختصاص دادیم.
وی اظهارداشت: در سایه وحدت و همدلی بین مردم و مسوولان نهضت سازندگی در این شهرستان اکنون در حال حرکت است.
به گفته وی دیباج تا معلمان دامغان دارای پهنه تاریخی و گردشگری است که می طلبد این منطقه به عنوان شهرستان برتر تاریخی شناخته شود.
وی ادامه داد: شهرستان دامغان دارای 2 هزار بنای قدیمی و 300 بنای تاریخی است که این ظرفیت باید بیش از پیش شکوفا شود.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه صنعت گردشگری این شهرستان تاکید کرد.
حسن بیکی تصریح کرد: خوشبختانه در شهر دیباج در سال های اخیر، صنعت دامپروری بسیار گسترش بافته و بسیاری از اهالی منطقه از این راه امرار معاش می کنند و محصولات دامی آن ها به شهرهای دیگر استان ارسال می شود.
مجتبی سفیدیان شهردار شهر دیباج گفت: اسکان مسافران برای شرکت در این جشنواره ملی، یکی از نیازهای اصلی است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم و تکمیل زائرسرای امامزاده محمد دیباج برطرف شود.
وی تصریح کرد: کمبودهایی در حوزه راه و ترابری و ماشین آلات شهرداری دیباج به ویژه نبود بلدوزر وجود دارد که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم، این کمبودها برطرف شود.
شهر دیباج یکی از شهرهای شمالی شهرستان دامغان استان سمنان است که در 55 کیلومتری شمال این شهر قرار دارد.
جشنواره امامدر (آیین شیردوشان) به شماره 890 در اسفندماه سال 1391 در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.
این جشنواره در جوار امامزاده محمد دیباج و درخت ارس در روزهای 31 خرداد و اول تیرماه برگزار شد که این درخت با بیش از 2 هزار سال قدمت در تاریخ هشت دی ماه 1390 به شماره 130 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
6026/9856
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.