احمد همتی روز دوشنبه در گفت ‌و ‌گو با ایرنا افزود: حضور زنان کشور در عرصه های بین المللی نشان از ظرفیت این قشر که نیمی از جمعیت را شامل می شود و پذیرش نشدن بانوان در ورزشگاه‌ها به نوعی نادیده گرفتن این بخش از توان کشور است.
وی اظهارداشت: حضور بانوان در دهه اول انقلاب در مجامع بین المللی ورزشی قابل پذیرش نبود اما باگذر زمان، بانوان ورزشکار با حضور موفق در صحنه‌های بین‌الملی افتخار برای سرزمین اسلامی آفریدند.
وی با تاکید بر رعایت شئونات اسلامی زنان ورزشکار ایرانی در محافل بین المللی، تصریح ‌کرد: حضور بانوان کشور با رعایت موازین شرعی در صحنه‌های ورزشی، الگویی برای زنان جوامع دیگر است.
همتی اضافه ‌کرد: در زمان حاضر شاهد پیشرفت های بیش از پیش بانوان در جایگاه‌های ممتاز جهانی هستیم و ادامه این روند حمایت بیشتر مسوولان و جامعه برای ارتقا و شکوفایی استعدادها را می طلبد.
نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بانوان در صحنه‌های مدیریتی قشر موفقی در جامعه هستند و می‌توان گفت کمتر مدیریت بانویی با تخلف همراه بوده که نشان از مسولیت‌پذیری، صداقت و اخلاق‌مداری آنان است.
همتی به حضور بانوان در اماکن ورزشی استان با رعایت موازین اخلاقی اشاره کرد و افزود: حضور بانوان با رعایت موازین اخلاقی و اسلامی در ورزشگاه‌های تاثیرگذاری مثبتی بر فضای ورزشگاه‌ها خواهد داشت.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: حضور بانوان این سرزمین بی شک حس ورزش دوستی را در بین فرزندان و اعضای خانواده پرورش می دهد.
وی اضافه‌کرد : ورود بانوان در خانوادگی شدن محیط ورزشگاه‌ها موثر بوده و می تواند از بروز برخی از حرکات ناشایست جلوگیری کند چرا که آقایان در حضور خانواده‌ها خود را کنترل و از حرکت های خاص محیط مردانه اجتناب می کنند.
وی دیگر جنبه مثبت حضور بانوان را مشوق خوب برای ورزشکاران برشمرد و این حضور را همچنین فرصتی برای رونق بخش ورزشی و کمک به تیم ها و ورزشکاران دانست.
وی ادامه داد: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و امیدواریم شاهد رفع ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باشیم.
به گزارش ایرنا، حضور زنان در ورزشگاه ها چند سالی است که به یکی از بحث برانگیزترین مسایل اجتماعی در کشور تبدیل شده است.
به گزارش ایرنا، در دولت تدبیر و امید 24 طرح ورزشی از جمله ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان در این استان به بهره برداری رسیده است.
از مجموع 37 هزار و 400 ورزشکار سازمان یافته در استان سمنان 20 هزار نفر مرد و بیش از 12 هزار زن هستند.
6026/س.خ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.