یوناتن بت کلیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب به رهبری و ملت ایران، افزود: برخی از مظلومان جهان با تبعیت از اندیشه های امام خمینی (ره) علیه ظلم بپا خاسته اند اما این پیروی از اندیشه های بلند امام راحل باید جهانی شود.
وی با تاکید بر اینکه نهضت امام خمینی (ره) امنیت را به ارمغان می آورد، ادامه داد: در حالی که امروز ناامنی بر منطقه حاکم است، ملت ایران در امنیت و آرامش به زندگی خود ادامه می دهند و علاوه بر این کشوری با عزت در منطقه به شمار می رود.
نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی به نقش امام راحل در ایجاد انسجام و وحدت ملی اشاره کرد و گفت: امام راحل نماد بارز وحدت بود و با سخنان صریح و شفاف در دورانی که فرصت طلبان در صدد ضربه زدن به نظام و اختلاف افکنی بودند، تمامی ملت ایران را ملتی واحد عنوان کرد و اقلیت های دینی را مورد احترام قرار داد.
دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان پیام تسلیتی نیز به همین مناسبت صادر کرده و در آن آورده است: سالگرد دردانگیز ارتحال امام خمینی (ره) یادآور ایستادگی، مقاومت و ایثار و رهبری پر درایتِ پیر اسطوره ای نظامِ بت شکن است.
به گزارش ایرنا امام خمینی(ره) در روز بیستم جمادی الثانی 1320 هجری قمری مطابق با 30 شهریـور 1281 هجری شمسی (24 سپتامپر 1902 میلادی) در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ایران در خانواده ای اهل علـم، هجرت و جهاد دیده به جهان گشود و در 14 خرداد سال 1368 هجری شمسی به ملکوت اعلی پیوست.
امسال بیست و نهمین سالگرد رحلت ملکوتی معمار کبیر انقلاب است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.