ابوالفضل حسن بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متوسط آمار بیکاری در روستاهای این شهرستان به دلیل نبود واحدهای تولیدی و زیرساخت مشاغل خانگی در سال 96، 2 درصد افزایش یافت.
وی اظهارداشت: متوسط آمار بیکاری در مناطق شهری دامغان 12.5 درصد است اما در مناطق روستایی این شهرستان به دلیل نبود زیرساخت های اولیه اشتغالزایی، 15 درصد است.
وی ادامه داد: براساس آمار موجود بیش از پنج هزار نفر از جوانان دامغان به دلایل مختلف مانند تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی و نبود شغل متناسب با مدارک تحصیلی، بیکار هستند.
وی اضافه کرد: روستاهای دامغان یکی از محروم ترین مناطق استان سمنان است که باید مسوولان امر برای اجرای طرح های اشتغالزایی در این منطقه از استان تلاش کنند.
حسن بیگی تصریح کرد: در تابستان امسال به پنج روستای دامغان با تانکر آبرسانی می شد که این امر در مهاجرت از این روستاها به شهر تاثیرگذار بوده است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ارایه تسهیلات کم بهره برای راه اندازی واحدهای تولیدی خرد و حمایت از مشاغل خانگی از اقدامات مثبت برای کاهش آمار بیکاری در مناطق روستایی دامغان است.
وی خاطرنشان کرد: هیچ واحد تولیدی و صنعتی که بتواند بخش قابل توجه ای آمار بیکاری در این شهرستان را کاهش دهد در مناطق روستایی دامغان وجود ندارد.
بیش از 30 هزار نفر از مجموع جمعیت 90 هزار نفری دامغان در روستاها سکونت دارند.
به گزارش ایرنا براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در 284 روستای استان سمنان زندگی می کنند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت و هشت شهرستان دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.