به گزارش ایرنا، علی کاظمی باباحیدری روز پنجشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال شهرکرد افزود: با وجود اعتبارات خوبی که برای رونق اشتغالزایی در کشور اختصاص داده شده اما در برخی استان از جمله چهارمحال و بختیاری روند جذب تسهیلات مطلوب نیست.
وی تصریح کرد: هیچ بهانه ای در این خصوص پذیرفتنی نیست و انتظار می رود دستگاه های اجرایی در جذب تسهیلات جدیت و اهتمام بیشتری به کار گیرند.
کاظمی باباحیدری افزود: دستگاه های اجرایی تا 31 مردادماه فرصت دارند تا اعتبارات تخصیصی را جذب کنند، در غیر این صورت این حق از آنها سلب می شود.
نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رفع بیکاری همواره یکی از دغدغه های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم بوده و مجلس نیز دولت را در این رابطه یاری می دهد.

** بیکاری ابرچالش کشور است
نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از معضل بیکاری با عنوان ابرچالش کشور یاد کرد و گفت: در حالی که باید تمام توجهات به رفع این معضل معطوف شود، اما در عمل شاهد جدیتی در این خصوص نیستیم.
اردشیر نوریان تصریح کرد: هنوز مدیران به این باور نرسیده اند که ابرچالش بیکاری به اصل نظام آسیب می زند و به همین سبب است که شاهد افزایش نرخ بیکاری در استانهایی همچون چهارمحال و بختیاری هستیم.
وی با انتقاد از ناهماهنگی های بین بخشی و طولانی بودن سیر تصویب طرح ها اظهار کرد: بی شک مدیرانی که نسبت به وظایف و رسالت خود آگاهی کافی ندارند در شکل گیری این وضعیت مقصر هستند.
نوریان همچنین تقابل بین سیستم بانکی و دستگاه های اجرایی را از دیگر موانع پیشبرد برنامه های اشتغالزایی دانست و گفت: این موضوع باید از مرکز حل و فصل شود.

**وزیر کار برای استانهای پربیکار امکانات ویژه اختصاص دهد
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر توجه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استانهای پربیکار کشور اظهار کرد: انتظار است با توجه به ظرفیت های ویژه این استان بتوان با ارائه تدابیری بخشی از جمعیت بیکار استان را کاهش داد.
خدیجه ربیعی با بیان اینکه بالا بودن نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری ریشه در سالهای گذشته دارد، افزود: غفلت دستگاه های اجرایی از سالهای گذشته تاکنون سبب شده تا این استان دومین استان بیکار کشور شناخته شود.
وی بر همفکری و همراهی مسئولان در مهار نرخ بیکاری تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید تعامل و اتحاد بین دستگاه ها شکل گیرد.

**وضعیت نامناسب زیرساخت های سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست نبود زیرساخت های لازم را از علل افزایش نرخ بیکاری در این استان دانست و اظهار کرد: عدم دسترسی به منابع مالی، تورم بالا، بوروکراسی اداری ناکارآمد و بی ثباتی سیاست ها در حوزه اشتغال از دیگر این عوامل به شمار می رود.
محمد خالدی افزود: امید است با رفع موانع توسعه کسب و کار و اشتغالزایی شاهد رفع مشکلات موجود در استان باشیم.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.