به گزارش ایرنا، سید حمید کلانتری شامگاه چهارشنبه در نخستین نشست کارگروه اشتغال استان هرمزگان افزود: از این تعداد 2 هزار و 800 تعاونی مربوط به هرمزگان است که 3 درصد آن را شامل می شود.
وی بیان داشت: تشکیل و رونق شرکت های تعاونی با حمایت مسوولان و جلب مشارکت مردم در این زمینه می تواند مهم ترین راهکار برای گذر از چالش های اقتصادی در کشور باشد.
این مسوول اظهار کرد: اشتغال یک بحث حیاتی برای کشور است که فعال کردن شرکت های تعاونی می تواند سهم بسزایی در ایجاد اشتغال داشته باشد.

*پرداخت وام به تعاونی ها تا سقف 2 میلیارد و 500میلیون ریال نیاز به وثیقه ندارد
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: پرداخت وام به تعاونی های تولید و مصرف در کشور تا سقف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بدون وثیقه و ضمانت انجام می شود.
کلانتری گفت: این تسهیلات از سوی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به متقاضیان تعاونی ها پرداخت می شود.
وی بیان داشت: تشکیل تعاونی تولید کنندگان و خدمات، تعاونی توسعه عمران شهرستان ها، تعاونی زنان، تعاونی های خرد و درآمدزا و تعاونی دهیاری ها از تعاونی های مورد نیاز در هر استان و شهرستان است.
این مسوول هم چنین بر عدالت اجتماعی و مدیریت و بهره وری سرمایه های خرد و کوچک با مشارکت مردم تاکید کرد و گفت: مردم نقدینگی در اختیار دارند اما راه و رسم کسب و کار را نمی دانند که تعاونی ها باید با برنامه ریزی لازم بتوانند آن را تبدیل به مزیت تولید و اشتغال کنند.
کلانتری یاد آورشد: یکی از ضعف های کشور این است که فعالیت های گروهی و اجتماعی کمتر صورت می گیرد که در این راستا باید آموزش و پرورش در آموزش نیروی انسانی و رسانه ها و صدا و سیما در تقویت این امر تلاش کنند.

*هرمزگان قابلیت های فراوانی برای مقابله با بیکاری دارد
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان هرمزگان دارای قابلیت ها و ظرفیت های فراونی است که نباید با فقر و بیکاری روبرو شود.
کلانتری اضافه کرد: شرایط اقلیمی، کاهش بارندگی و خشکسالی به عنوان محدودیت در هرمزگان مطرح است اما این استان نعمت های بزرگی هم چون دریا، ساحل، جزیره های 14 گانه، مناطق آزاد قشم و کیش ، صنایع بزرگ و معادن و ظرفیت های گردشگری دارد که می توان از محل آن درآمدزایی و سرمایه گذاری کرد.
7195/ 6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.