به گزارش ایرنا علی سرزعیم عصر پنجشنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان مرزی درمیان افزود: هرچند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شاخص فقر در جامعه بهتر شده اما هنور تا از بین رفتن فقر مطلق فاصله زیادی داریم.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 80 درصد ارزش افزوده ثروت در بنگاه های بزرگ و 20 درصد در بنگاه های کوچک ایجاد می شود گفت: اما بیش از 80 درصد اشتغال کشور در بنگاه های کوچک و مابقی در بنگاهای بزرگ ایجاد می شود و برای رفع بیکاری باید به سمت ایجاد بنگاه های کوچک برویم چرا که بیشترین اشتغال را در این بخش شاهد هستیم.
وی عنوان کرد: باید از تمامی ظرفیت های موجود جامعه در راستای اشتغال استفاده کنیم و از افرادی که با حداقل سرمایه ایجاد اشتغال می کنند، حمایت کنیم.
معاون وزیر تعاون گفت: به زودی به تمام افرادی که برای دریافت تسهیلات پشت نوبت سازمان های حمایتی هستند، تسهیلات پرداخت خواهیم کرد.
وی در پاسخ به درخواست فرماندار درمیان مبنی بر اینکه به افراد محروم شهرستان تسهیلات کم بهره یا با بهره صفر درصد پرداخت شود گفت: به دلیل قرادادهایی که با شبکه بانکی داریم این موضوع امکان پذیر نیست و در صورت درخواست از سوی استانداری خراسان جنوبی موضوع در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح خواهد شد.
همچنین وصل کردن یارانه برخی از افراد که در چند سال گذشته قطع شده از دیگر درخواست های فرماندار درمیان بود که وی در این خصوص گفت: وصل کردن یارانه از اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اسامی افراد ارسال شود تا از وزارتخانه پیگیری شود.
سرزعیم درباره راه اندازی نشدن درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان درمیان هم گفت: نامه ای به صورت مجدد به وزارت تعاون ارسال شود تا براساس تعداد افراد بیمه شده و شرایط شهرستان موضوع پیگیری شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر براساس آمار دولت، سازمان تامین اجتماعی 80 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد.
وی گفت: در چند سال گذشته مجلس یکسری تعهداتی برای دولت و سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرده که دولت به تعهدات خود عمل نکرده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی ماهانه 6 هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند که تاخیر یک روزه در پرداخت حقوق ها بار منفی زیادی را در جامعه به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت هزینه های زیادی را برای دولت در بر داشته است گفت: بسیاری از شرکت های دارویی و پرداخت حقوق پرسنل با مشکل مواجه شده که با وجود این شرایط مشکلات را با اولویت بندی حل می کنیم.
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هیات همراه ظهر دیروز (چهارشنبه) وارد طبس شد و تا امروز ضمن سفر به شهرستان های نهبندان و قاینات، چند طرح عمرانی و اقتصادی را در خراسان جنوبی افتتاح و در کارگروه اشتغال استان نیز شرکت کرد
استان خراسان جنوبی 11 شهرستان و 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.