به گزارش ایرنا، محسن نیرومند روز شنبه در جلسه هماهنگی با رئیسان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان های استان افزود: اطلاعات طرح‌های کسب و کار و اشتغال متقاضیان باید در سامانه تسهیلات اشتغال با دقت و سرعت بیشتری ثبت شود و برای جذب اعتبارات استانی اقدامات موثرتری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه این سامانه برای پرداخت تسهیلات در قالب دو گروه 'تسهیلات اشتغال فراگیر' و 'تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری' طراحی شده است، افزود: در سطح اصفهان طرح های کسب و کار قوی و قابل توجهی وجود دارد که حمایت از آنها منجر به ایجاد اشتغال در استان خواهد شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با اشاره به تخصیص یکهزار و 650 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا در قالب طرح اشتغال فراگیر برای این استان تأکید کرد: در فرصت محدود باقی مانده تا پایان سال لازم است رئیسان ادارات اهتمام جدی تری برای جذب اعتبارات استانی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد:طرح های دیگر اشتغالزا مانند کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، مهارت آموزی در محیط واقعی، تبصره 18 قانون بودجه و توسعه مشاغل خانگی و مشاغل پایدار روستایی نیز در نظر گرفته شده است که حمایت از آنها نقش مؤثری در کاهش میزان بیکاری در استان دارد.
در این جلسه تاکید شد که متقاضیان دریافت تسهیلات باید با مراجعه به سامانه 'کارا'(ی) وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به بارگذاری مدارک و فرم‌های طرح‌های کسب‌ و کار خود اقدام و پس از تأیید طرح‌های توجیهی توسط دستگاه‌های مربوطه، مدارکی را برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل شامل بانک های کشاورزی، رفاه کارگران، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید ارائه کنند. ​
بر اساس نتایج سرشماری 95، استان اصفهان دارای یک میلیون و 779 هزار و 366 نفر جمعیت فعال است که از این تعداد یک میلیون و 519 هزار و 569 نفر شاغل و 259 هزار 797 هزار نفر بیکارند.
در استان اصفهان 9 هزار و 500 واحد صنعتی و 150 هزار واحد صنفی وجود دارد.
در مجموع یک میلیون و 90 هزار کارگر بیمه شده در استان اصفهان وجود دارد که با احتساب خانواده های آنها 64 درصد از جمعیت کل استان را تشکیل می دهند.
ت/6027/6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.