ابوالفضل حسن بیگی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بیش از 20 درصد مناطق روستایی استان سمنان با مشکل کمبود آب مواجه است که برای کاهش آمار مهاجرت روستاییان، رفع این معضل در کوتاه مدت ضروری است.
وی اظهارداشت : تعداد زیادی از مناطق روستایی سمنان با مشکل نبود راه های دسترسی با کیفیت مواجه است که این امر در حضور نیافتن گردشگران در این مناطق خوش آب و هوا و افزایش آمار بیکاری تاثیر شایانی دارد.
وی خاطرنشان کرد : استان سمنان به دلیل برخورداری از طبیعتی چهار فصل تمام روستاهای آن از ظرفیت گردشگری برخوردار است که باید با ساخت اقامتگاه های بوم گردی و توجه به زیرساخت های گردشگری برای افزایش اشتغال در این مناطق تلاش کرد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : راه دسترسی بیش از 20 روستای سمنان مطلوب نیست و دولت دوازدهم با تخصیص اعتبار برای بازسازی این جاده های روستایی اقدام کند.
حسن بیگی اضافه کرد : در تابستان امسال به 17 روستای سمنان با تانکر آبرسانی می شد که ضروری است در چهارسال آینده برای رفع این مشکل اساسی روستاییان تدابیری اتخاذ شود.
وی تصریح کرد : انتقال آب خزر به سمنان مهم ترین راهبرد برای تثبیت آمار جمعیت در برخی از مناطق روستایی استان است و شرکت آب منطقه ای و مسوولان امر برای اجرای این طرح در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.
به گزارش ایرنا براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در 284 روستای استان سمنان زندگی می کنند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.