فاطمه شیرزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت : شهرداری رشت به مدت سه ماه هزینه های مالی مربوط به اجاره مسکن این خانواده ها را انجام می دهد.
وی افزود : با پی گیری های انجام شده از سوی شورا و حوزه مدیریت شهری آواربرداری از واحدهای مسکونی دچار آسیب در این انفجار از صبح امروز (چهارشنبه) از سوی شهرداری منطقه سه رشت آغاز شده است.
وی در رابطه با پرداخت مالی به خانواده های دچار آسیب در این انفجار تصریح کرد: هر خانواده می توانند با دریافت گزارش کارشناسی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت و مراجعه به اداره گاز، این مساله را پی گیری کنند .
سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان این که بودجه و تامین مالی برای بازسازی نقاط آسیب دیده در هر بحران از اصول مهم در مدیریت بحران است، افزود: حضور در ساعات اولیه بحران و تشکیل جلسه بسیار مهم است و مردم نیز از مسوولان انتظار مدیریت و رسیدگی به مشکلات را دارند.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد سوله های مدیریت بحران برای اسکان اضطراری شهروندان در حوادث و بحران ها ضروریست که متاسفانه این مهم محقق نشده است.
شیرزاد با تاکید بر این مطلب که ما نیازمند مدیریت یکپارچه شهری هستیم، تصریح کرد: تحقق این مهم یک امر ضروریست که امیدواریم مورد توجه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
حادثه انفجار گاز در منزل مسکونی واقع در بلوار امام علی (ع) منطقه کسبخ رشت در بامداد شنبه 17 تیرماه موجب تخریب چند خانه و مصدومیت سه شهروند شد.
کلانشهر رشت، حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.