به گزارش ایرنا، جعفر رودری روز سه شنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: در سال گذشته، 95 پروژه اولویت دار به 19 دستگاه اجرایی و در سال قبل از آن نیز 121 پروژه اولویت دار اقتصاد مقاومتی به 23 دستگاه اجرایی و ملی این استان ابلاغ شده است.
وی اظهار داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی با ابلاغ سیاست های آن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال 92 مطرح شد و با توجه به اینکه در سال 93 اقدام اجرایی خاصی انجام نشد، در سال 94 ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور شکل گرفت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: در سال 95 در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی 429 پروژه اقتصاد مقاومتی استانی در کرمان تعریف شد که این تعداد در سال 96، بالغ بر 445 پروژه و توسعه مشارکت ها با معین های اقتصادی و انعقاد تفاهم نامه های عملیاتی بوده است.
وی عنوان کرد: در سال جاری نیز 246 پروژه اقتصاد مقاومتی پیشنهاد شده که در این رابطه 15 برنامه اجرایی نیز تدوین شده است و در کنار آن تداوم برنامه های سال های قبل نیز دنبال می شود.
رودری اظهارداشت: بعد از خروج آمریکا از برجام، سازمان برنامه و بودجه کشور تدوین بسته مقابله با تحریم ها را آغاز کرد و این بسته در حال حاضر آماده شده است.
وی یادآور شد: در استان کرمان با ایجاد شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، مثلث توسعه اقتصادی، اجرای ایده استفاده از معین های اقتصادی و غیره در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام شده که بر این اساس، کرمان در سال 95 رتبه سوم کشوری در اقتصاد مقاومتی را کسب کرد و در سال گذشته نیز موفق به کسب رتبه اول اقتصاد مقاومتی کشور شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان خاطرنشان کرد: در راستای هدف گذاری انجام شده برای رسیدن به رشد پویا در استان کرمان الگوی تامین مالی در برنامه ششم تدوین شده که بر اساس براوردهای تعیین شده 13.1 درصد از بودجه دولت، 36.5 درصد از بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی، 4.1 درصد از بازار سرمایه، 9.8 درصد از شرکت ها و موسسات دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی، 3.8 درصد آورده اشخاص، 22.6 درصد سرمایه گذاری خارجی و 9.7 درصد از صندوق توسعه ملی باید تامین شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.