به گزارش ایرنا، امین باقری روز سه شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ریگان افزود: حفظ منابع آبی در ریگان با توجه به خشکسالی های پیاپی از اولویتهای فرمانداری این شهرستان است.
وی تصریح کرد: 300 حلقه چاه آب کشاورزی در شهرستان ریگان وجود دارد که سالانه 144 میلیون متر مکعب آب از این چاه ها برداشت می شود.
فرماندار ریگان ادامه داد: خشکسالی های پیاپی چند سال اخیر در ریگان 85 رشته قنات را خشکاند و اکنون 15 رشته قنات در این شهرستان فعال است.
باقری با بیان اینکه از سال 93 تاکنون هیچگونه چاه غیرمجازی در این شهرستان حفر نشده است گفت: تدابیر لازم برای جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز در ریگان اندیشیده شده است.
وی افزود: نصب کنتور هوشمند باید در چاه های کشاورزی شهرستان ریگان در دستور کار قرار گیرد تا شاهد صرفه جویی آب کشاورزی این منطقه کویری استان کرمان باشیم.
باقری بر فرهنگ سازی در زمینه مصرف آب در این شهرستان تاکید و ابراز کرد: بیش از هزاران اصله درخت خرما در ریگان با آب آشامیدنی آبیاری می شود.
وی گفت: شهرستان ریگان رتبه دوم پلمب چاهای غیرمجاز استان کرمان را دارا است.
ریگان تا مرز استان کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد و خشکسالی های پیاپی موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و افت سفرهای آب زیر زمینی این شهرستان شده است.
3029/7420/7442
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.