علی عسکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش نشانان بدلیل سوختگی مواد شیمیایی و بهداشتی و همچنین دود زیاد ناشی از آتش سوزی دچار مصدومیت شدند.
وی اظهار داشت: مصدومیت و سوختگی شدید یک نفر از آتش نشانان موجب انتقال وی به بیمارستان شد و چهار نفر دیگر نیز توسط عوامل اورژانس در محل حادثه با انجام اقدامات پزشکی تحت درمان قرار گرفتند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: مهار این آتش سوزی با تلاش بی وقفه 25 آتش نشان به همراه هفت خودرو اطفاء حریق و امداد و نجات انجام شد.
وی با بیان اینکه آتش نشانان بعد از تماس مردمی با سامانه 125 ساعت پنج و 36 دقیقه بامداد امروز از آتش سوزی در یکی از داروخانه های شهر کرمان اطلاع پیدا کردند افزود: آتش نشانان از چهار ایستگاه آتش نشانی بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی عملیات این سازمان به محل این حادثه اعزام شدند.
وی عنوان کرد: این داروخانه همجوار با بازار تاریخی شهر کرمان و مغازه های تجاری بود لذا آتش نشانان ضمن کنترل آتش سوزی از سرایت آن به دیگر نقاط نیز جلوگیری کردند و اقدامات ایمنی را به سرعت انجام دادند.
عسکری گفت: انبار دارو و مواد شیمیایی و همچنین کلینیک پوست در معرض آتش سوزی داروخانه موجب انتشار دود بسیاری در ساختمان محل حادثه شده بود که آتش نشانان با انجام اقدامات تخصصی این دود را تخلیه کردند.
وی افزود: این آتش سوزی پس از چهار ساعت تلاش فداکارانه آتش نشانان شهر کرمان مهارشد و ایمنی واحدهای تجاری همجوار مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان ادامه داد: علت این حادثه از سوی کارشناسان این سازمان در دست بررسی است.
وی گفت: صاحبان واحدهای تجاری و داروخانه ها نکات ایمنی را در نحوه چیدمان لوازم و انبار کردن رعایت کرده و پیش از خروج از واحد تجاری لوازم برقی خاموش کنند.
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان دارای 10 ایستگاه است که وظیفه اطفای حریق و امداد و نجات در این شهر را برعهده دارد.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.