به گزارش ایرنا، فرجام دانش روز شنبه در جمع خبرنگاران، خسارت وارده به شهر بندرعباس در اثر آتش سوزی در مدت مذکور را هفت میلیارد و 296 میلیون و 800 هزار ریال عنوان کرد.
وی یادآورشد: در مدت سه ماه ابتدایی امسال، 350 عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط ایستگاه های آتش نشانی در بندرعباس انجام شد.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس اظهار کرد: طی این مدت 382 نفر در حادثه آتش سوزی نجات پیدا کرده، 9 نفر مصدوم و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.
دانش گفت: میانگین زمان رسیدن تیم امداد و نجات آتش نشانی به محل وقوع حادثه آتش سوزی، سه دقیقه و 55 ثانیه بوده است.
وی یادآورشد: در موضوع امداد و نجات، بیشترین آمار مربوط به گیر افتادن افراد در آسانسور بود که نیروهای آتش ‌نشانی با میانگین سه دقیقه و هشت ثانیه در محل حادثه حاضر شدند.
این مسوول اضافه کرد: در این مدت برای یک هزار و 20 نفر به مدت 11 هزار و 713 نفر ساعت آموزش ‌های لازم اطفای حریق و امداد و نجات انجام شد.
دانش گفت: آموزش یکی از سیاست‌ های اصلی سازمان آتش نشانی بندرعباس است که در این مدت به شرکت ‌ها، اداره ها، مدرسه ها، غواصی، آموزش داوطلبان آزاد، آموزش آتش ‌نشانان داوطلب و آموزش شهروندی ارایه شده است.
وی ابراز داشت: در این مدت 144 مورد بازدید پیش از صدور پروانه ساختمانی، 156 مورد بازدید پایان کار، نصب 593 مورد جعبه F در ساختمان ‌های مرتفع، نصب یک هزار و 85 مورد خاموش ‌کننده پودر و گاز و CO2، نصب 2 مورد شیر هیدرانت در مکان های حساس، 45 مورد بازدید ایمنی اماکن و 588 مورد صدور شناسنامه ایمنی اصناف توسط واحد پیشگیری سازمان آتش نشانی بندرعباس انجام شد.
شهر بندرعباس با 10 ایستگاه و 24 خودروی آتش نشانی دارای بیشترین تعداد ایستگاه آتش نشانی در هرمزگان است.
7195/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.