به گزارش ایرنا محمدرضا بیاناتی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت 39 هزار و 786 مورد با سامانه آتش نشانی همدان تماس برقرار شده که مزاحمت های تلفنی بیشترین سهم را داشته اند.
وی با بیان اینکه مزاحمت های تلفنی امروزه مشکل اصلی آتشنشانی این شهر است اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که مزاحمت های تلفنی چندین برابرعملیات ها است و این رفتار زیبنده افراد نیست.
بیاناتی در ادامه افزود: در این مدت 738عملیات امداد و نجات، اطفا حریق و احتیاط حریق و حوادث انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: نجات افراد محبوس شده در آسانسور 96 مورد، نجات حیوانات 76 مورد، مهار حیوانات 63 مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف 57 مورد و رفع آبگرفتگی و نجات در سیلابها 40 مورد از بیشترین عملیات های این حوزه بوده است.
بیاناتی با اشاره به اینکه بیشترین کاربری عملیات های امداد و نجات مسکونی، وسایل نقلیه و تجاری بوده است یادآور شد: در عملیات های امداد و نجات 302 تن با تلاش آتشنشانان نجات یافته اند، 29 نفر مصدوم شده اند و یک تن نیز جان باخت.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان به انجام 283 عملیات اطفا حریق در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: مهار آتش در وسایل نقلیه با 56 مورد، پوشش گیاهی 56 مورد، اماکن مسکونی 41 مورد و باغ ها و فضای سبز 26 مورد بیشترین کاربری عملیات های اطفای حریق را شامل شده است.
بیاناتی با بیان اینکه علت وقوع 152 حادثه آتش سوزی غیر عمدی، 126 مورد عمدی و پنج مورد در دست بررسی کارشناسی است گفت: در این حوادث 15 تن مصدوم و 13 تن با تلاش آتشنشانان نجات یافته اند.
وی با تاکید بر لزوم آموزش امداد و نجات به اقشار مختلف جامعه گفت: در سه ماهه نخست امسال 48 هزار و 16 مورد آموزش ایمنی و آتشنشانی ارائه شده است.
وی افزود: آموزش کارکنان اداره ها و شرکتها، آموزش های عمومی در مراکز آموزشی از مهد کودک تا دانشگاه و آموزش های تخصصی آتشنشانان از جمله برنامه های آموزشی اجرا شده در این دوره زمانی بوده است.
وی با اشاره به گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی که منجر به افزایش احتمال آتش سوزی های گسترده شده است، از شهروندان خواست از انداختن فیتیله روشن سیگار یا چوب کبریت نیمه مشتعل بر روی شاخ و برگ درختان و گیاهان خود رو خودداری کنند.
همدان با برخورداری از 10 ایستگاه آتشنشانی از شهرهای استاندارد کشور است.
هم اکنون 261 آتشنشان در سطح ایستگاه های شهر همدان فعالیت می کنند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.