به گزارش ایرنا،ایرج زاهدپور روز یکشنبه در نشست کارگروه امداد و نجات و آموزش های همگانی استان قزوین که در جمعیت هلال احمر قزوین برگزار شد،افزود: پارسال سال بسیار سختی در کشور بود به گونه ای که شاهد انواع بلایا و بحران ها بودیم که البته استان قزوین در پوشش امدادی این حوادث بسیار موفق ظاهر شد.
وی اضافه کرد: قرار گرفتن ایران در بین کشورهای حادثه خیز دنیا، آمادگی ما را برای تمام زمان ها و حوادث لازم می کند بنابراین باید با عزم جدی و هماهنگی مستمر با یکدیگر و رفع نقاط ضعف به بهترین شکل ممکن در حوادث حاضر شویم.
این مسئول، اجرای عملیات تمرینی را در آمادگی نیروهای امدادی بسیار مهم دانست و گفت: در سال جاری این عملیات ها باید در سطح کیفی بالا و در همه مناطق و شهرستان های استان توسعه یابند.
زاهدپور با تاکید بر اهمیت آموزش های امدادی،گفت: 55 درصد مباحث چهار مرحله ای بحران به آموزش و پیشگیری مربوط است اما هنوز این مقوله آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با بیان اینکه برنامه های آموزشی امدادی تا سال 1400 تدوین و به تمام دستگاه ها ابلاغ شده اند،اظهار کرد: این برنامه ها باید جدی گرفته شوند.
وی، کارگروه امداد و نجات و آموزش های همگانی را یکی از 14کارگروه مهم مدیریت بحران و بازوی اجرایی در بسیاری از تصمیم گیری های استانی دانست و افزود: داشتن زبان مشترک در پیش،حین و پس از حادثه بسیار مهم است و ما باید در این کارگروه ها به چنین فهم مشترکی دست یابیم.
زاهدپور در ادامه همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه مدیریت بحران،افزود: به منظور ارتباط مداوم و مستمر با مردم بویژه در حوادث، تعامل با رسانه ها و صدا و سیما بسیار مهم است و در اطلاع رسانی نیز باید تلاش شود تا آمار واحدی از خدمات و حوادث ارایه شود در حالی که گاه شاهدیم هر کدام از دستگاه ها آمارهای مختلفی را ارایه می دهند که این مساله علاوه بر ایجاد جو بی اعتمادی در روند امدادرسانی ها نیز تاثیر منفی می گذارد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.