به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان آتش نشانی همدان، محمدرضا بیانانی اظهار داشت: 418 عملیات اطفاء حریق، امداد و نجات، احتیاط حریق و حوادث در این مدت صورت گرفته است و منازل مسکونی با 136 مورد بیشترین عملیات انجام شده را به خود اختصاص داده اند.
وی اضافه کرد: در 2 ماهه ابتدای امسال 256 مورد از عملیات‌های صورت گرفته در حوزه امداد و نجات بود که بیشترین تعداد آن نجات افراد محبوس در آسانسور با 60 مورد، نجات افراد محبوس در اماکن مختلف 40 مورد، نجات حیوانات 33 مورد، مهار حیوانات 24 مورد، امداد و نجات در سیلاب ها 24 و رهاسازی اندام بدن از داخل اشیاء مختلف 14 مورد بوده است.
بیانانی افزود: در عملیات های امداد و نجات انجام شده 11 مرد و 5 زن مصدوم نجات یافتند.
وی با اشاره به انجام 149 عملیات اطفاءحریق در 2 ماهه نخست سال گفت: وسایل نقلیه با 35 مورد، اماکن مسکونی با 27 مورد، مراکز تجاری با 17 مورد، باغات و فضای سبز با 15 مورد و مراکز اداری با 5 مورد بیشترین کاربری حوادث آتش‌سوزی را به خود اختصاص داده اند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه علت 103 مورد از حوادث آتش‌سوزی غیر عمدی، 43 مورد عمدی و سه مورد در دست بررسی کارشناسی است، افزود: در این حوادث 13 تن از جمله دو آتش نشان مصدوم شدند و پنج تن با تلاش آتش‌نشانان نجات یافتند.
وی با اشاره به اینگه 5 مورد از عملیات های اطفاء حریق و 2 مورد از عملیات های امداد و نجات خارج از محدوده شهر همدان انجام شده است، افزود: آتش‌نشانان در 2 ماهه اول سال 15 عملیات احتیاط حریق و حوادث نیز انجام داده اند که 10 مورد آن در اماکن حساس، 3 مورد در مناسبت ها و 2 مورد ابلاغی از طرف شورای تامین استان بود.
بیاناتی از آموزش ایمنی و آتش‌نشانی به 3 هزار و 987 نفر از اقشار مختلف شهروندان در 2 ماهه اول سال خبر داد و افزود: در این مدت 110 مورد در دستورالعمل و طرح ایمنی و 128 مورد تاییدیه طرح ایمنی ساختمان ها صادر شده است.
هم اکنون 261 آتشنشان در سطح ایستگاه های شهر همدان فعالیت می کنند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.